Aviseringar
Rensa alla

Olagligt?


Punda:
Nej, men han kan bli dömd

Då är det väl olagligt lol.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Är 17 och skulle inte vilja ligga med någon som är 14... :S

Pedofil much? Blink

Pedofiler räknas som vuxna, inte som ungdomar Blink

Varför står det 19 på din profil om du är 17Icke!


   
SvaraCitera

H.ODST:

Pedofiler räknas som vuxna, inte som ungdomar Blink

Varför står det 19 på din profil om du är 17Icke!

-19 Blink


   
SvaraCitera

H.ODST:

Pedofiler räknas som vuxna, inte som ungdomar Blink

Det är ju inte en stor skillnad i ålder. Och 14 tjejer brukar ju sällan vara prepubertala


   
SvaraCitera

qazedctgb:

Det är ju inte en stor skillnad i ålder. Och 14 tjejer brukar ju sällan vara prepubertala

Va? Vad snackar du om?

SvenskWithAttitude skrev "pedofil much?",då skrev jag att man räknas som pedofil när man är vuxen, inte ungdom.


   
SvaraCitera

H.ODST:

Då är det väl olagligt lol.

Inte för henne


   
SvaraCitera

H.ODST:

Va? Vad snackar du om?

SvenskWithAttitude skrev "pedofil much?",då skrev jag att man räknas som pedofil när man är vuxen, inte ungdom.

Ungdomens tid är väl inte officiellt specificerad?  Många menar att ungdomen sträcker sig framåt trettioårsåldern. Kan en 27-åring ej vara pedofil?  


   
SvaraCitera

Lagligt för den 14-åriga tjejen, olagligt för den 16/17-åriga killen. Sedan är ju frågan om polisen över huvud taget skulle inleda en förundersökning och ännu mindre om det skulle gå till åtal om bägge har varit med på det. Så det ligger väl i nivå med att köra för fort med bilen. Eller snarare - det är bra många fler som blir bötfällda för fortkörningar än 16/17-åriga killar som blir fällda för att ha haft sex med en 14-årig tjej.


   
SvaraCitera

S3ON:

Ungdomens tid är väl inte officiellt specificerad?  Många menar att ungdomen sträcker sig framåt trettioårsåldern. Kan en 27-åring ej vara pedofil?  

Jo det är den ju visst? Man räknas ish som vuxen vid 18 års åldern.
Man är väl fan ingen ungdom när man är 30 bast?
Men självklart kan en 27-åring vara pedofil, jag skrev ju vuxen.
Vet man inte vad en vuxen är så är det nog ett problem Glad


   
SvaraCitera

Punda:

Inte för henne

Men det är väl då ändå olagligt överhuvudtaget från bådas sida.
Bara att den mindre åriga inte straffas.


   
SvaraCitera

Om båda vill så är det lagligt. 


   
SvaraCitera
Hannis
Ämnesstartare

qazedctgb:
Nja alltså det är inte nödvändigtvis olagligt men ja svårt att dra gränser. Är ni tillsammans? 

Nej vi är inte tilsammans❤️Men om båda e med på det så kan de väl inte hända något?


   
SvaraCitera

Hannis:

Nej vi är inte tilsammans❤️Men om båda e med på det så kan de väl inte hända något?

Vore bättre för er om ni var i ett förhållande med tanke på det. Men det lär ju inte hända något om ingen anmäler liksom


   
SvaraCitera

H.ODST:

Va? Vad snackar du om?

SvenskWithAttitude skrev "pedofil much?",då skrev jag att man räknas som pedofil när man är vuxen, inte ungdom.

Och det jag sa var då att det är saker samma för hon är inte prepubertal ändå


   
SvaraCitera