Aviseringar
Rensa alla

Olagligt med hagel skott hemma? (utan licens och vapenfråd)


Ämnesstartare

Shaa jag visste inte riktigt jag jag skulle lägga denhära tråden så det blev såhär[cheers] jaja jag vad undrar är om någon av er vet fall det är Olagligt med hagel skott hemma utan licens? har nämligen några stycken[badgrin]

DSC02346.JPG


   
Citera

Varför bry sig?


   
SvaraCitera

Ammo är nog förbjudet ja.
Exempelvis för brandmännens skull. Inte så kul att gå runt i ett brinnande hur och en massa ammo börjar fyra av åt alla håll.

Och nej, du är inte tuff på något sätt.


   
SvaraCitera

iddqd:

Varför bry sig?

Å andra sidan, varför ha dem över huvud taget om du inte har något gevär? Och har du gevär så har du väl antingen licens eller större problem än lite ammunition.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Å andra sidan, varför ha dem över huvud taget om du inte har något gevär? Och har du gevär så har du väl antingen licens eller större problem än lite ammunition.

jaja Ät snopp då[love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Myksa:

Ammo är nog förbjudet ja.
Exempelvis för brandmännens skull. Inte så kul att gå runt i ett brinnande hur och en massa ammo börjar fyra av åt alla håll.

Och nej, du är inte tuff på något sätt.

aha[surprised] jag som trodde att jag va riktigt cool för att jag lägger ut en bild och text där jag frågar fall det är olagligt[tired]


   
SvaraCitera

adiiish:

aha[surprised] jag som trodde att jag va riktigt cool för att jag lägger ut en bild och text där jag frågar fall det är olagligt[tired]

Ja det är inte helt ovanligt här på internet. Men så är alltså inte fallet.


   
SvaraCitera

adiiish:

Bifogade bilder

Det där är ju bara skeet-ammunition...
Men ja du måste nog enligt lag ha den i ett vapenskåp, inte helt säker.


   
SvaraCitera

Nja om man kan bevisa att det kan användas till ett gammalt ej licenspliktigt vapen så kanske det går bra [cute]


   
SvaraCitera

iddqd:

varför ha dem över huvud taget om du inte har något gevär? Och har du gevär så har du väl antingen licens eller större problem än lite ammunition.


   
SvaraCitera

det är olagligt som fan tro mej jag vet dom
tvingade mej att läsa högt ur jaktlagstiftningen på jägarexamen


   
SvaraCitera

menar du hagelskott?


   
SvaraCitera

Men ja. Svårt att räkna ut???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ammo är nog förbjudet ja.
Exempelvis för brandmännens skull. Inte så kul att gå runt i ett brinnande hur och en massa ammo börjar fyra av åt alla håll.

Ammunition avfyres inte pga av eld det blir ett svagt poff sen är det över,

Svar: ammunition är Mycket olagligt att ha hemma utan licens dels för att man kan konstruera hemmagjorda avfyrare dels för att det inte ska hamna i fel personers händer.


   
SvaraCitera

puffen91:

Ammunition avfyres inte pga av eld det blir ett svagt poff sen är det över,

Inte enligt det jag lärde mig i lumpen. Inte ovanligt att skott går av från ren värme.

Men jag kan tänka mig att det är annorlunda för hagelskott eftersom de inte är lika instängda och det inte blir samma tryck i hagelpatronen kanske?


   
SvaraCitera

man måste äga och ha licens för ett vapen som kan avfyra den tror jag, så ja det är nog olagligt.


   
SvaraCitera