Aviseringar
Rensa alla

Oldboy - ännu en remake


Ämnesstartare

För ett par år sedan kom en av de bästa filmerna jag sett: Oldboy, nu har jänkarna gjort en remake, då tänkte jag höra, vilka här har sett originalet och vad tror ni om den här?

http://www.imdb.com/title/tt1321511/?ref_=sr_1


   
Citera
Ämnesstartare

vad handlar den om? Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En affärsman blir kidnappad i 20 år och hålls inlåst på ett hotelliknande rum, när han släpps ut har han 5 dagar på sig att utkräva hämnd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:
En affärsman blir kidnappad i 20 år och hålls inlåst på ett hotelliknande rum, när han släpps ut har han 5 dagar på sig att utkräva hämnd.

låter ju fett! 
får ta och kolla upp den på imdb.  tackar för tipset!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör så du. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:
Gör så du. Galen

pratar dom japanska i filmen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uncivilized:

pratar dom japanska i filmen?

Nej, koreanska i originalet, remaken är på engelska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:

Nej, koreanska i originalet, remaken är på engelska.

okej, ska den nya gå på bio i Sverige också, eller är det bara de engelsk talande länderna som får möjlihet att se den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uncivilized:

okej, ska den nya gå på bio i Sverige  också, eller är det bara de engelsk talande länderna som får möjlihet att se den?

Originalet visades på bio här för nästan 10 år sen, tror inte de kommer köra den i repris :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:

Originalet visades på bio här för nästan 10 år sen, tror inte de kommer köra den i repris :/

förstår det, råkade skriva lite fel i mitt inlägg bara. 
"ska den nya gå på bio i Sverige  också, eller är det bara de engelsk talande länderna som får möjlihet att se den?"
menade jag naturligt vis Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yep, 15 november kommer den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:
Yep, 15 november kommer den.

låter bra, ska dock invänta andras reaktioner innnan jag ser den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:
Yep, 15 november kommer den.

inte alltid folk lyckas med en remake Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uncivilized:

inte alltid folk lyckas med en remake Glad

Nä, jag själv gillar inte remakes men här har de iaf. inte satt nån B regissör på att göra den, Spike Lee har tidigare gjort seriemördarfilmen Summer of Sam så han känns som ganska rätt man för detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:

Nä, jag själv gillar inte remakes men här har de iaf. inte satt nån B regissör på att göra den, Spike Lee har tidigare gjort seriemördarfilmen Summer of Sam så han känns som ganska rätt man för detta.

låter ju bra, har dock inte sett någon av hans filmer vad jag vet, men litar på ditt omdöme 


   
SvaraCitera