Aviseringar
Rensa alla

olika lagar fär män å kvinnor


Ämnesstartare

visste du att i sverige är det lagligt att runka av en kille i mot sin vilja?
men det är däremot olagligt att stoppa fingret i en tjej mot hennes vilja.
är inte det lite konstigt? att man kan bara våld ta en kille genom analt samlag. men en tjej kan du våldta med onani men inte en kille?
Tycker du det är acceptabelt?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle inte ha något emot att bli avrunkad emot min vilja[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lite kanske, tycker dock det är ganska stor skillnad.


   
SvaraCitera
Issen

farbror gugge:

lite kanske, tycker dock det är ganska stor skillnad.

Varför? Killar kan också bli våldtagna, stånd utan att vilja.

Ser lika allvarligt på dessa saker när de väl händer... sen att det är svårt att veta om det är sant när de kommer till killar är en annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Varför? Killar kan också bli våldtagna, stånd utan att vilja.

klart dom kan[zzz] menade inte så, menade mer att det är känns ändå som att det är lite skillnad på att trycka upp fingrarna i någon och att ta någon på snoppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

skulle inte ha något emot att bli avrunkad emot min vilja

så om en 50 årig gubbe/tant håller fast dej eller något å runkar av dej så skulle du tycka om det?


   
SvaraCitera

Gabbanoche:

tant

Gabbanoche:

håller fast dej

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Källa?


   
SvaraCitera

Jag har ju ingen penis, men jag tycker självklart samma ska gälla för killar och tjejer! Trodde verkligen inte en sådan sak kunde vara laglig, är du säker på detta? Källa?

Alla former av intim beröring kan ju bli väldigt obehaglig ifall man inte vill!

Könsrollerna är skapta sådana att våldtäcksfrågan blir väldigt ojämn, ej bara för att det är svårare att bli våldtagen som man (våldtagen av en kvinna = väldigt svårt ifall killen inte vill, möjligtvis om han bara "egentligen" inte vill. Våldtagen av en man = oftast mer jämnstarka än en kvinna och en man).

Även för att, trots positiva förändringar, är mannen initiativtagaren. Kvinnan ska tänka med hjärnan, välja sexpartners efter bra förmåga. Mannen kan tänka med kuken, sätta på allt som medtycker (stereotypsmässigt). Jag har varit med om killkompisar som blivit mer eller mindre hemsläpade och "tvingade" till sex. Utsatta för en jobbig situation som lett till det lätta valet att ha sex. För de känner att "killar ska inte tacka nej då de får chansen". Trist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gabbanoche:

så om en 50 årig gubbe/tant håller fast dej eller något å runkar av dej så skulle du tycka om det?

mer erfaren ju[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Källa?

kållade på lex alonso(eller vad han heter) i dag på tv8 där han frågade en på högsta domstolen om vad som räknades som våldtäkt. om intresserad så kålla up om det går i repris


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

(våldtagen av en kvinna = väldigt svårt ifall killen inte vill, möjligtvis om han bara "egentligen" inte vill. Våldtagen av en man = oftast mer jämnstarka än en kvinna och en man).

alltså du får ju stånd oavsett du vill eller inte smek kuken så kommer den ju resa sig oavsett om hjärnan säger ja eller nej.
kuken är väll den kroppsdelen man har minst kontroll över


   
SvaraCitera