Aviseringar
Rensa alla

olika lagar fär män å kvinnor


Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skall komma ihåg osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte lagligt att runka av en kille mot hans vilja, det råkar bara inte rubriceras som våldtäkt. Däremot skulle det sannolikt rubriceras som våldtäkt att stoppa in ett finger i analen på en kille, att en tjej har vaginalt sex med en kille mot dennes vilja rubriceras också som våltäkt. Är inte helt säker, men det är möjligt att även oralsex skulle kunna räknas in under våldtäkt.

Gör lite jävla research innan du postar en massa trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte förvåna mig om så vore fallet, men det finns väldigt många lagar i samhället där man gör skillnad på män och kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

men det finns väldigt många lagar i samhället där man gör skillnad på män och kvinnor.

"Väldigt många" finns det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gabbanoche:

visste du att i sverige är det lagligt att runka av en kille i mot sin vilja?

Bullshit. Eller ja, det är lagligt att göra det mot sin vilja, men inte mot hans vilja.

Gabbanoche:

är inte det lite konstigt? att man kan bara våld ta en kille genom analt samlag. men en tjej kan du våldta med onani men inte en kille?
Tycker du det är acceptabelt?

Bullshit. Vad lagen säger är att det är irrelevant - om du mot någons vilja utför sexuella handlingar som kan likställas med samlag så är det våldtäkt, oavsett vem som har kuken. Däremot har vi ett problem med att kvinnor sällan döms för det när de anklagas, att det finns ett stort tabu mot att anmäla det, och att snutarna inte tar en allvarligt.


   
SvaraCitera

Gabbanoche:

alltså du får ju stånd oavsett du vill eller inte smek kuken så kommer den ju resa sig oavsett om hjärnan säger ja eller nej.
kuken är väll den kroppsdelen man har minst kontroll över

Ja ok, men ändå svårt för de allra flesta kvinnor att kunna ha fysisk makt över de flesta män. Kvinnan måste ju kunna komma åt att ens göra en såpass intim smekning.


   
SvaraCitera

Lite svårt för killar att bli gravid utan att vilja dock, haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gabbanoche:

visste du att i sverige är det lagligt att runka av en kille i mot sin vilja?

emot sin eller hans vilja? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, det är ett sexuellt övergrepp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

Kvinnan ska tänka med hjärnan, välja sexpartners efter bra förmåga.

Hahah så är det ju knappast inte.

Tjejer är ju otroligt dåliga på att välja partners de tycker om.

Handlar ju snarare om att de ska välja partners de TROR att deras vänner TROR att dom vill ha.

Själv är jag inte så oroad över att en tjej kan runka av mig mot min vilja, skulle inte direkt vara svårt att ta loss henne, skulle hon lyckas göra det med våld skulle skammen vara så stor att jag hellre höll tyst i vilket fall.

Men det är synd att killar som blir våldtagna av killar inte kan anmäla utan att bli stämplade som veklingar!


   
SvaraCitera

kebu12:

skulle inte ha något emot att bli avrunkad emot min vilja

Då är det inte emot din vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kråkan90:

Då är det inte emot din vilja.

vet väl om det är emot min vilja eller inte[confused]


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Tjejer är ju otroligt dåliga på att välja partners de tycker om.

Handlar ju snarare om att de ska välja partners de TROR att deras vänner TROR att dom vill ha.

Menade inte hur det ÄR, uppenbarligen är inte tjejer bättre på det än killar, det är inget könsuppdelat alls, beskrev en överdriven stereotyp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

skulle inte ha något emot att bli avrunkad emot min vilja[blush]

Kebu.. UM's eviga snuskhummer. Skål för det! [bigcheers]


   
SvaraCitera