Aviseringar
Rensa alla

OLW 3 smaker på besök


Ämnesstartare

Rävpojken: när kommer nästa skörd?

framåt vintern skulle jag gissa på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Vi borde egentligen samarbeta

Ja, skriv upp ALLLT som kan tänkas smaka/lukta/chocka.

dazed: Naken eller afrikan?

kan aldrig bli varken naken eller afrikan det är för kallt och finns ingen sol här :'/

dazed: En sådan chipssmak som kommer att bli populär först i och med din död

idiotiskt. då får du ta credit för den då, eller nej.. pappa. fast han kommer redan vara död då också så om du lever kan du säga att det var din idé så får du i alla fall någonting bra av chipsföretagen.

dazed:

De tjänar inte heller på lagring, onödiga pengar man lägger egentligen. Har in köpt godis på hela året, har inte saknat det alls, kan nog spola detta också utan bekymmer. Mer pengar till... alkohol.

ja, så fort man slutar köpa det så saknas det inte. har bara fått så konstiga tvång på sistone om vad jag måste äta. mm din gemål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: Ja, skriv upp ALLLT som kan tänkas smaka/lukta/chocka.

Diesel, kummin, surströmming, dill och piripiri osv, skall göra en lista.

Hjärtlös: kan aldrig bli varken naken eller afrikan det är för kallt och finns ingen sol här :'/

Vilket jävla öde, bosätt dig i afrika och kasta kläderna.

Hjärtlös: idiotiskt. då får du ta credit för den då, eller nej.. pappa. fast han kommer redan vara död då också så om du lever kan du säga att det var din idé så får du i alla fall någonting bra av chipsföretagen.

Det är väldigt generöst av dig, men jag kan nöja mig co-credit.

Hjärtlös: ja, så fort man slutar köpa det så saknas det inte. har bara fått så konstiga tvång på sistone om vad jag måste äta. mm din gemål.

Precis, what's the point ungefär?  Du börjar lära dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: bra.kan seriöst dricka/äta hur mycket som helst/vad som helst, försöka framkalla kräkreflexer på alla sätt utan att spy. 🙂

är lite så men inte tillräckligt mkt. önskar att jag var det fullt ut dock :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Diesel, kummin, surströmming, dill och piripiri osv, skall göra en lista.

bra förslag, diesel låter lockande. blir sugen nu på att äta chipsen. har flera förslag också.

dazed: Vilket jävla öde, bosätt dig i afrika och kasta kläderna.

nej jag tänker bo där det är kallt och mörkt

dazed: Det är väldigt generöst av dig, men jag kan nöja mig co-credit.

deal

dazed: Precis, what's the point ungefär?  Du börjar lära dig.

jag vet inte/jag vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manul:

är lite så men inte tillräckligt mkt. önskar att jag var det fullt ut dock :3

jag ska lära dig ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: framåt vintern skulle jag gissa på

så kvalitén kommer sjunka fram till en viss tidsperiod (oktober-november elr?) där det plötsligt blir de bästa chips man kan tänka sig? :$$$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: bra förslag, diesel låter lockande. blir sugen nu på att äta chipsen. har flera förslag också.

Ja det blir något alldeles extra.

Hjärtlös: nej jag tänker bo där det är kallt och mörkt

Det kan jag förstå, snö, tomhet och kyla skall härska.

Hjärtlös: deal

Gott

Hjärtlös: jag vet inte/jag vet

Så braskigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Ja det blir något alldeles extra.

tjära vill jag ha.. har alltid velat äta det. metall, tjära, plast (är faktiskt gott typ ibland eller mm aa) smaken av ved

dazed: Det kan jag förstå, snö, tomhet och kyla skall härska.

ja. hellre det... skulle känna mig tusen gånger vilsnare annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: tjära vill jag ha.. har alltid velat äta det. metall, tjära, plast (är faktiskt gott typ ibland eller mm aa) smaken av ved

Lukten av färsk tjära är ju typ det bästa finns, det torde självklart översättas till perfekt chipssmak.

Smaken av ved känns mer som en texturfråga än en smakgrej.

Hjärtlös: ja. hellre det... skulle känna mig tusen gånger vilsnare annars

Jag tänkte på det idag, vill ha vinterkyla, vintermörker och vinterlandskap, lite för kallt golv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Lukten av färsk tjära är ju typ det bästa finns, det torde självklart översättas till perfekt chipssmak.

Smaken av ved känns mer som en texturfråga än en smakgrej.

verkligen, det finns redan glass och jag tänker på den varje dag nästan. :(noo.. jag vill att chipsen ska lukta OCH smaka som så som det luktar när man eldar. 

dazed: Jag tänkte på det idag, vill ha vinterkyla, vintermörker och vinterlandskap, lite för kallt golv.

jag har redan det tycker jag. har frusit som om det vore 20 minus idag. haft halsduk på mig och filt och tofflor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

så kvalitén kommer sjunka fram till en viss tidsperiod (oktober-november elr?) där det plötsligt blir de bästa chips man kan tänka sig? :$$$

konsistensen kommer att bli bättre ja, bortåt slutet av sommaren/början av hösten så är det potatisen som förvarats längst som används; där stärkelsen hunnit brytas ner rätt mycket jämfört med färsk potatis, dvs chipsen blir sprödare, smuligare och "mosigare"

mvh connoisseur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: konsistensen kommer att bli bättre ja, bortåt slutet av sommaren/början av hösten så är det potatisen som förvarats längst som används; där stärkelsen hunnit brytas ner rätt mycket jämfört med färsk potatis, dvs chipsen blir sprödare, smuligare och "mosigare"

mvh connoisseur

Tumme uppTumme upp livet är för kort för att inte känna till sånt här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: .

verkligen, det finns redan glass och jag tänker på den varje dag nästan. :(noo.. jag vill att chipsen ska lukta OCH smaka som så som det luktar när man eldar.

Låter jävligt förträffligt. Ah det är en god idé men hela konceptet där handlar iaf för mig om att fånga en atmosfär, en känsla, kan enbart lukt och smaka skapa detta? Måste man kanske äta dessa vedchips i en speciell settiing.

Hjärtlös: jag har redan det tycker jag. har frusit som om det vore 20 minus idag. haft halsduk på mig och filt och tofflor

Har det varit mysigt eller drygt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Låter jävligt förträffligt. Ah det är en god idé men hela konceptet där handlar iaf för mig om att fånga en atmosfär, en känsla, kan enbart lukt och smaka skapa detta? Måste man kanske äta dessa vedchips i en speciell settiing.

för mig kan bara ett enskilt sinne skapa vad som helst, men jag får väl tänka lite lägre. får slå alla med glödande vedträn så bör de känna någonting i alla fall. =))

dazed: Har det varit mysigt eller drygt?

obehagligt. fick dock slut på det, nu finns en mysig stämning här och allt känns bra och varmt i jämförelse.


   
SvaraCitera