Aviseringar
Rensa alla

Olyckligt kär


Ämnesstartare

Jag skulle uppskatta om någon orkar läsa hela denna texten.
Jo det är så här att när jag började 8:an, det vill säga i höstas, så började en ny tjej i min klass. Hon hade flyttat till oss från ett annat ställe i Sverige (föredrar att vara aningen anonym).
Från början så brydde jag mig nästan inte om henne. Sen visade det sig att jag fick skåpet bredvid henne. Eftersom att mitt skåp var överskåp och min kompis skåp var underskåp så tänkte jag vara lite schysst mot honom och byta skåp med honom eftersom att han hade haft underskåp hela den förra årskursen också. Nån gång efter höstlovet så råkade jag skratta åt några fulla gubbar (orkar inte berätta hela berättelsen) och fick ett slag i ansiktet som ledde till hjärnskakning. När jag var hemma från skolan så ringde hon och hennes kompisar för att de tyckte synd om mig. Då började vi prata och det var då mina känslor för henne började växa. Ungefär nån gång i December märkte jag att min kompis (han som hade fått mitt gamla skåp) började småflörta lite med henne och det gillade inte jag. Jag är helt säker på att både jag och hon var kära i varandra. Inne på 2009 så märkte jag att hon och min kompis började lite mer seriöst. Jag blev riktigt deprimerad och är fortfarande. Har varit deppad sen mitten av Januari. Nån gång i början av Februari berättade jag för henne hur jag kände för henne. Då sa hon att hon bara ville vara min vän.... Jag tror inte någon förstår hur jag kände då. Jag var självmodsbelägen. Men on to the topic. Nånstans i mitten av Februari så åkte de på semester på samma skidställe. Både hon och min kompis. Då var det alltså inte så att de hade bestämt med varandra. Båda deras familjer skulle dit. Jag var övertygad om att det skulle hända något mellan dom två under resan. Men nej. Inget hände. Något som hände under lovet (det var då de reste) var att hon skickade några textmeddelanden till mig. Och nu i skolan brukar hon alltid le mot mig och sånt när jag kollar på henne. Dessutom pratar vi jättemycket och är bra vänner, men hon verkar fortfarande gilla honom.
Det är dessutom så att hennes bästa vän är jättekär i mig. Jag är inte kär i henne men jag har en baktanke av att hon har nåt med detta att göra.
Vad ska jag göra? Kan jag få henne att gilla mig igen på något sätt? Hon är allt för mig.


   
Citera

Ojojoj, vilken kärlek![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annpeta:

Ojojoj, vilken kärlek![smile]

🙂 det går inte att beskriva hur jag känner för henne... Och det är bara henne ingen annan! Just nu känns det som att jag aldrig kommer bli kär igen bortsett från henne.


   
SvaraCitera

SaintPeter:

Vad ska jag göra? Kan jag få henne att gilla mig igen på något sätt?

Jag e ledsen att behöva säga det men antagligen finns d inte mkt du kan göra åt det.. Sa hon att hon bara ville att ni skulle va vänner är det det hon vill. Jag tror att hon känner sig lite överlägsen dig eftersom hon vet att du tycker om henne. Kanske därför hon spelar på d och messar dig och ler mot dig. Men tror fortf att hon ser dig som en kompis, men vad vet jag, kärlek när man e 14-15 kan ju ändras.. Du får väl se vad som sker, tycker inte att du ska fråga henne förrän hon tar steget.. Du har ju berättat d en gång, och risken finns att du är för på..


   
SvaraCitera

SaintPeter:

🙂 det går inte att beskriva hur jag känner för henne... Och det är bara henne ingen annan! Just nu känns det som att jag aldrig kommer bli kär igen bortsett från henne.

Taskigt av din kompis att "sno" henne ifrån dig![n]


   
SvaraCitera

Försök sätta dig in i hennes situation.. Du beskrev ju att hennes kompis e kär i dig men du gillar inte henne precis så e d för hon som du e kär i. Olycklig kärlek är något otroligt smärtsamt, jag vet.. Men du kommer att komma över det så fort du träffar en annan tjej att tycka om..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lily89:

och risken finns att du är för på..

jag kan berätta med säkerhet att den andra personen som hon gillar hänger efter henne hela tiden. Han följer henne efter varje steg hon tar. Ifall vi sitter och pratar och hon går i väg för att göra nåt annat följer han efter. Jag brukar försöka vara på avstånd från henne just nu P.g.a att jag är deppad. Medans han bara hänger efter henne. Det händer ofta att vi börjar prata ändå.


   
SvaraCitera

invecklat [shake]


   
SvaraCitera

Life's a bitch.


   
SvaraCitera

Neodan:

Life's a bitch.

jag vet [cry]


   
SvaraCitera

LittleMissCute:

jag vet [cry]

Haha, äkta attention robber [bigsmile]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Haha, äkta attention robber

snyft, men mitt liv suger väl också ibland? [surprised]


   
SvaraCitera

LittleMissCute:

snyft, men mitt liv suger väl också ibland? [surprised]

Gör det säkerligen, men det är inte din tråd.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Gör det säkerligen, men det är inte din tråd.

okej, förlåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neodan:

Life's a bitch.

Du har en poäng där.


   
SvaraCitera