Aviseringar
Rensa alla

Olyckligt kär... Inte första gången.


Ämnesstartare

Jag är så sjukt trött på detta... Varför ska mitt liv suga så hårt?

Jag blir lätt förälskad i människor, tjejer och killar. Oftast killar då.
Förälskelserna växer oftast till något mer och det har slutat några gånger att jag blivit kär, fast ensam.

Jag har aldrig haft någon flick- eller pojkvän. Jag är inte ful och har många vänner, så jag vet att jag inte är efterbliven. Haha, men de människorna som gillar mig har jag inget intresse av. Jag vill ha det jag inte kan få.

Den killen jag nu tänker på varje dag är en kille i min skola. Han går i 2:an, medan jag går i 3:an. När jag ser honom pirrar det i magen och jag kan inte sluta titta på honom. Jag drömmer ofta om honom, men det finns ett problem... Han gillar absolut inte mig. Han gillar inte människor i överhuvudtaget, han har få vänner, då det faktiskt är hans eget val, men han har faktiskt en flickvän...

Jag vet att jag kommer vara kär i honom länge innan det släpper och det är så sjukt störande och smärtsamt.

Förstår någon vad jag menar?
Några råd?


   
Citera
Ämnesstartare

aha och du tror väl att du är unik som alla andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

aha och du tror väl att du är unik som alla andra

Nej? Eller alla är unika, men jag tänker inte snacka om en sådan klyscha.
Men jag är bara trött på att falla för någon jag vet jag aldrig kommer få...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bad om vänskapliga råd [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meh9404:

Nej? Eller alla är unika, men jag tänker inte snacka om en sådan klyscha.Men jag är bara trött på att falla för någon jag vet jag aldrig kommer få...

alla gör så, gråt ut och leta på nytt, tillslut går det bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

alla gör så, gråt ut och leta på nytt, tillslut går det bra.

Tack [smile]

Bara gillar honom så mycket. Men får helt enkelt försöka komma över honom...

Just det. Jag försöker bli vän med honom för då kan jag få vara honom nära, är det en bra idé`? Eller bara idiotiskt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meh9404:

Just det. Jag försöker bli vän med honom för då kan jag få vara honom nära, är det en bra idé`? Eller bara idiotiskt?

Du svarade på det själv indirekt. Det är i många fall rent ut sagt idiotiskt. Varför undrar du kanske? - Jo, du kommer få väldigt svårt att komma över honom om känslorna fortfarande finns där när ni ingår en vänskap. Finns ju undantag dock. Jag blev t ex vän i höstas med en jag var lite smått förälskad i, men när jag blev vän med denne så insåg jag att personen faktiskt inte var så himla magisk. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

polymyalgia_reumatika:

Du svarade på det själv indirekt. Det är i många fall rent ut sagt idiotiskt. Varför undrar du kanske? - Jo, du kommer få väldigt svårt att komma över honom om känslorna fortfarande finns där när ni ingår en vänskap. Finns ju undantag dock. Jag blev t ex vän i höstas med en jag var lite smått förälskad i, men när jag blev vän med denne så insåg jag att personen faktiskt inte var så himla magisk.

Alltså han har idrott på onsdagar och då sitter jag där på läktaren som ett jävla fan och gör mina läxor, jag går förbi honom och säger hej och för ett tag sedan skulle våra klasser sitta i samma klassrum, jag bokstavligt talat slog ner människor för att få sitta framför honom vid hans bord. Jag verkligen gillar honom. Men han kommer aldrig ens vilja vara min vän. Som sagt så gillar han inte människor så mycket och han är nöjd med sina vänner och söker inga nya, men jag verkligen kämpar för att få se honom. Han är så sjukt snygg och rolig, fast samtidigt otrevlig. Hur kan jag falla för en person som är otrevlig emot mig?

Jag borde inte vara honom nära, för jag märker ju själv att mina känslor växer, men de borde väl försvinna om jag inser att han är en idiot. Men det gör jag inte...

Hans flickvän borde vara glad.


   
SvaraCitera

Överge tankarna om honom bara. Varje gång du tänker på honom så gör du någonting annat som gör att du absolut inte tänker på honom. Men om du måste tänka på honom, så tänk på hur konstig han är som sitter för sig själv hela tiden. Varför inte bli förtjust i en social kille liksom?!

Eller så fantiserar du dig själv till döds och går miste om alla andra killar som passerar dig dagligen, men som du inte lägger märkte till nu eftersom att du bara ser honom hela tiden! Och han kan inte ens bli din!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Överge tankarna om honom bara. Varje gång du tänker på honom så gör du någonting annat som gör att du absolut inte tänker på honom. Men om du måste tänka på honom, så tänk på hur konstig han är som sitter för sig själv hela tiden. Varför inte bli förtjust i en social kille liksom?!Eller så fantiserar du dig själv till döds och går miste om alla andra killar som passerar dig dagligen, men som du inte lägger märkte till nu eftersom att du bara ser honom hela tiden! Och han kan inte ens bli din!

Jo det är konstigt att jag gillar honom egentligen.
Tack för dina råd! De ska jag tänka på!

Får helt enkelt försöka glömma honom.

Ett dag funderade jag till och med att bli vän med hans flickvän för att vara nära, men då kom jag på mig själv att det är bara sjukt så det gjorde jag inte.

Ska försöka glömma honom även om det blir svårt. Det enda som blir extra jobbigt är att han är så sjukt snygg och det tyckte jag redan innan jag blev kär. Han är precis min typ, men men. Måste glömma 🙂
Time to let go.

Ingen tycker jag är galen eller? Verkar som det. Har gjort några saker för att få skriva/prata med honom.

Har bla "Låtsas" skriva fel på Facebook till honom...


   
SvaraCitera

fråga inte mig, har bara dåliga erfarenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

fråga inte mig, har bara dåliga erfarenheter.

Förstår dig verkligen. Varit med om detta tidigare och då var det också sjukt jobbigt, men det var inte exakt samma... Måste verkligen få hjälp...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meh9404:

Hur kan jag falla för en person som är otrevlig emot mig?

meh9404:

Hans flickvän borde vara glad.

Han kanske inte är så vidare rakt igenom trevlig mot henne heller? Ligger kanske ej i hans natur?

meh9404:

Ingen tycker jag är galen eller? Verkar som det. Har gjort några saker för att få skriva/prata med honom.

Nope, tycket inte du är ett dugg galen med tanke på omständigheterna! [y] Många gör ju lite "galna" saker när man är förälskad? - I alla fall jag. Har också "låtsas skriva fel" för endast få se personen skriva till en och dessutom se hur personen reagerar till att en s k främling skriver.

Men jag tänkte vidare över det du skrev i det allra första inlägget. Du skrev att du lätt blir förälskad i människor, så det betyder ju att du med stor sannolikhet kan lyckas komma över den här killen och bli förälskad på nytt? [cute]
Jag vet samtidigt att det kan vara jobbigt att lätt bli förälskad i folk, och man hamnar i en slags ond cirker. Man faller för någon, men det blir inget av det och sedan dyker en ny upp som får upp ens ögon men även denne verkar inte finna ett intresse för en. Men som sagt, oddsen säger att du kommer över den här killen och att en ny kan lysa upp din vardag! Önskar dig all lycka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

polymyalgia_reumatika:

Han kanske inte är så vidare rakt igenom trevlig mot henne heller? Ligger kanske ej i hans natur? Nope, tycket inte du är ett dugg galen med tanke på omständigheterna! Många gör ju lite "galna" saker när man är förälskad? - I alla fall jag. Har också "låtsas skriva fel" för endast få se personen skriva till en och dessutom se hur personen reagerar till att en s k främling skriver. Men jag tänkte vidare över det du skrev i det allra första inlägget. Du skrev att du lätt blir förälskad i människor, så det betyder ju att du med stor sannolikhet kan lyckas komma över den här killen och bli förälskad på nytt? Jag vet samtidigt att det kan vara jobbigt att lätt bli förälskad i folk, och man hamnar i en slags ond cirker. Man faller för någon, men det blir inget av det och sedan dyker en ny upp som får upp ens ögon men även denne verkar inte finna ett intresse för en. Men som sagt, oddsen säger att du kommer över den här killen och att en ny kan lysa upp din vardag! Önskar dig all lycka!

Tack! Dina råd är vänliga och jag uppskattar dem verkligen! Tack! 🙂

Däremot har jag sett dem tillsammans och han verkar väldigt snäll emot sin flickvän, men otrevlig mot i alla fall mig.

Tack för dina svar! Glad över din hjälp! 🙂


   
SvaraCitera