Aviseringar
Rensa alla

Om att sälja sin musik, distribution


Ämnesstartare

det artistiska är absolut viktigt. men det skulle vara en dröm att kunna leva på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

jag håller inte med om ditt resonemang, riktigt. dylika tjänster är väldigt bra, eftersom ens musik hamnar på spotify och dylika tjänster, vilket är viktigt för att komma ut och framstå som större än man faktiskt är. det handlar inte om förtjänster, utan om exponering.

intressant. det är ju självklart en dröm att kunna leva på sig musik. jag är som sagt relativt ny, har inte gjort så mycket än, har spelat ett fåtal gånger ute, men blev faktiskt imponerad av den där siten. tyckte faktiskt att idén var bra. men det är intressant att höra olika åsikter!


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Varför vill man sälja sin musik överhuvudtaget? För min del kvittar det om jag tjänar ett öre på det jag skapar, jag skapar för skapandets skull till högst hypotetisk publik bestående av mig själv.

att lägga upp musik på exempelvis spotify handlar ju överhuvudtaget inte om förtjänster, utan om exponering.

Debra:

intressant. det är ju självklart en dröm att kunna leva på sig musik. jag är som sagt relativt ny, har inte gjort så mycket än, har spelat ett fåtal gånger ute, men blev faktiskt imponerad av den där siten

se till att kolla upp alternativ, bara. de flesta tjänster (även den du länkade) verkar ha rätt radikala överpriser, men jag är inte säker på om det finns rimliga alternativ än.


   
SvaraCitera

Debra:

det artistiska är absolut viktigt. men det skulle vara en dröm att kunna leva på det.

Ni måste borde någonstans en annan bra sak är att skaffa en hem sida där man kan ladda ner alla era låtar gratis.

Man måste synas innan man börjar sälja.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

att lägga upp musik på exempelvis spotify handlar ju överhuvudtaget inte om förtjänster, utan om exponering.

Ja


   
SvaraCitera

Får man höra då?


   
SvaraCitera