Aviseringar
Rensa alla

Om den röd-gröna alliansen Vinner valet 2010?


Naiv:

Ord

I kinda like you, man[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Är du seriös? Sverige har inte haft en låg arbetslöshet på över 30 år och S har styrt nästan oavbrutet under den tiden.

Det finns en socialdemokratisk regering i Norge också, och de har haft en väldigt låg arbetslöshet där också. I Sverige har den varit låg många år de senaste 30 åren, dock rasade ju allt efter nittiotalskrisen och sedan dess har SAP inte kunnat hantera det hela, inte alliansen heller med tanke på att de till stor del var med och drog igång hjulet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mona kommer att låna gigantiska summor pengar från tvivelaktiga länder så som Saudiarabien och Kina för att sedan så som nya idolen Obama sjösätta ett stimulanspaket med pengar till mer eller mindre onödiga projekt. Skatterna kommer att höjas successivt för att ha råd med de allt mer stigande kostnaderna för räntorna till dessa diktaturer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capelon:

Personligen så blir det att jag avsäger mitt medborarskap och flyttar till ett annat land om de röd gröna vinner nästa val =/

Känns lockande. Tyvärr vet jag inte vart jag ska flytta...

fistforfight:

Mona kommer att låna gigantiska summor pengar osv...

Känns högst troligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Känns högst troligt.

I'm afraid so... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den heter inte "Den rödgröna alliansen" den heter Den rödgröna UNIONEN! Vi måste inte glömma att ordval är väldigt viktigt [no-no]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

iddqd:

Känns lockande. Tyvärr vet jag inte vart jag ska flytta...

Danmark och Norge har mer realistisk invandringspolitik och jag hörde för nån vecka sen att svenska arbetare är väldigt eftertraktade i Norge [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nortexius:

Danmark och Norge har mer realistisk invandringspolitik

Eftersom jag inte är rädd för folk från andra länder så skiter jag fullständigt i om min granne heter Mohammed eller Olle, så invandringspolitiken har väldigt lite att göra med mitt val av land.

Nortexius:

jag hörde för nån vecka sen att svenska arbetare är väldigt eftertraktade i Norge [cheers]

Japp, eftersom Norge har en mindre reglerad marknad och därmed är rikare. Svenskar är vana vid lägre lön än norrmännen, vilket är anledningen till att de vill ha oss där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Svenskar är vana vid lägre lön än norrmännen, vilket är anledningen till att de vill ha oss där.

Balter är också vana med lägre lön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då blire fest [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kPTRRRR:

då blire fest [party]

Nej! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Högre arbetslöshet, högre statsskuld, mer invandring, högre skatter, mer Islam, mer kvotering, högre kriminalitet, mer makt till EU och kommunister och miljöhippies till makten kan det bli bättre än så? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle någonting förändras?

En borgare är en borgare är en borgare är en borgare etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Höjda skatter är lösningen till alla problem, tycker jag.


   
SvaraCitera

Svårt att säga, men så länge Mona Sahlin och Ohly är med så skulle jag nog gissa på rent åt pipan.


   
SvaraCitera

Eftersom att de har hållt sig relativt tysta än så länge så är det svårt att säga vad de vill genomföra, men man kan ju anta att de vill återinföra typisk sossepolitik dvs mer makt åt staten genom högre skatter och genom utökade bidragssystem hålla väljarna i schack.

Sossarna har t ex sagt att de accepterar jobbskatteavdrag 1 och 2 medans vänsterpartiet inte accepterar ngt av jobbavdragen. Som bäst skulle detta innebära en skattehöjning av inkomsten med ca 500 kr i månaden och som sämst ca 1500 kr.

Förutom det vill miljöpartiet pressa upp bensinpriset till ca 20 kr litern vilket skulle bli otroligt inflationshöjande, vilket inte lämpar sig med övriga skattehöjningar.

Fastighetskatten vill man också göra om.

Förutom alla höjda skatter så har jag inte hört ett enda förslag till hur välfärden ska förbättras, arbetslösheten ska bekämpas etc. Men man kan ju anta att mer pengar till vård och skola som vanligt innebär fler administrativa tjänster och ingen egentlig höjning av kvalliten som vanligt folk kommer märka av.


   
SvaraCitera