Aviseringar
Rensa alla

Om det här med social dynamik och seduction communityn.


Ämnesstartare

Tja! Vill veta lite om vad ni har för åsikter kring seduction communityn?

För er som inte vet är det en sorts community med killar runt om världen som diskuterar relationer,attraktion och hur man skapar sig ett liv man trivs med.

Vet att det finns extremt många fördomar kring detta så därför startar jag en tråd. Är lite nyfiken på andra åsikter?


   
Citera

Vad är det för fördomar som finns emot de [confused]
Att killar pratar med varandra om känslor eller


   
SvaraCitera

Är det som något slags elektroniskt "​The game" eller vadå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Vad är det för fördomar som finns emot de

Ett ex. på vanliga fördomar är att det är "kvinnoförnedrande" eller att man inte är "sig själv". Det förstår jag inte. Syftet är ju att bli bättre på att förstå kvinnor samt att skapa sig en starkare identitet/personlighet. Det finns dock många olika "vägar" mer än enbart den vanliga "thegame-metoden". Kan lägga till att the game är en skönliteratur och ingen "raggningsmanual" som många tror.


   
SvaraCitera

slutar aldrig förvånas över mänskligheten.


   
SvaraCitera

extra:

Kan lägga till att the game är en skönliteratur och ingen "raggningsmanual" som många tror.

Nä, antar att den är gjord med glimten i ögat men den består ju inte direkt av välskrivna kapitel utan det är ju ett tips per sida liksom.

extra:

Syftet är ju att bli bättre på att förstå kvinnor

Där är väl problemet som många ser (inklusive mig) att man klumpar ihop personer av det kvinnliga könet till någon slags massa och att det finns några få sätt att "lura in" dem alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus; Visst finns det många tips i thegame men läser man hela boken så förstår man att det är mycket mer filosofi än "metoder". Det är grunden till att folk börjar med det här sen om man vill ha tips så finns det mycket mer konkreta böcker.

genus:

"lura in" dem alla.

Motivera gärna[smile] Menar du att det är "fel" att använda tips eller metoder när man raggar på krogen. Isåfall, varför? Det finns ju också "tekniker" som kvinnor använder på killar från olika tjejmagasin tidningar och liknande.

genus:

att man klumpar ihop personer av det kvinnliga könet till någon slags massa

Hur menar du?


   
SvaraCitera

extra:

Motivera gärna[smile] Menar du att det är "fel" att använda tips eller metoder när man raggar på krogen. Isåfall, varför? Det finns ju också "tekniker" som kvinnor använder på killar från olika tjejmagasin tidningar och liknande.

Absolut, så gör tjejtidningar också. Saken är att det är lätt för media tjänar pengar på att gruppera upp människor i två läger och sedan strategiskt lära ut dem de knepen man kan använda, och den andra sidan lär sig vilka knep att falla för. Sociala spel helt enkelt.

extra:

Hur menar du?

Att tipsen riktar sig som "Detta tänder killar på!" som att killar skulle vara en enad enhet som är mottaglig för alla slags raggningsmetoder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus; Det finns olika inriktningar. The Game metoden lär ut mycket konkret om vad man ska säga osv när man är på krogen. Alltså är det redan planerat vad man ska göra. Nackdelen är att det svårt för förhållandet att hålla länge då man har spelat " en annan person" i början. Fördelen är att nybörjare lär sig träna socialt. Det dåliga är alltså att man lägger på en "mask".

Sen finns det annan litteratur som inte lär en tips utan är mer psykologiska och lär en hur attraktion fungerar. Den typen av litteratur ger en djupare förståelse och man slipper lägga på en "mask". Istellet lär man sig hur man naturligt kan bli mer attraktiv. Mycket av litteraturen är väldigt olika.

Min poäng är att det här med seduction är ett brett ämne med och man borde inte bedömma hela communityn utifrån The Game.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

extra:

Syftet är ju att bli bättre på att förstå kvinnor samt att skapa sig en starkare identitet/personlighe

man har med andra ord en så tråkig personlighet att man måste ljuga för att få lite fitta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ljuga??


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

extra:

Ljuga??

fara med osanning, bluffa
vad händer när folk kommer på att man ljuger?


   
SvaraCitera

extra:

Min poäng är att det här med seduction är ett brett ämne med och man borde inte bedömma hela communityn utifrån The Game.

Nej, självklart inte, vet inte ens vilket community du talar om. Sedan så är ju det här med attraktion olika för alla, jag lyssnar mer till om någon gillar samma musik, eller är likasinnad politiskt - någon som bara utstrålar en egen slags charm och som man klickar bra med.

Jag tror inte att man behöver jobba bort delar av sin personlighet eller förvränga den i olika situationer (dock så visar man ju inte alla sina sidor hela tiden) för att vara en slags perfekt raggnings-automat eller använda olika traditionella knep för att attrahera, kalla mig naiv men jag tror att man klarar sig på sitt genuina jag. Sedan så kan jag inte sätta mig in riktigt i att gå ut och möta någon för att sedan ligga med så jag kan ju inte bedöma hur det känns när man gör det och varför man behöver knep, då jag ej behöver använda sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr; det går inte ut på att man ska ljuga[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr; det går inte ut på att man ska ljuga[confused]


   
SvaraCitera