Aviseringar
Rensa alla

Om ditt barn var en mobbare


Ämnesstartare

Om ditt barn mobbade andra barn/ungdomar, vad skulle du göra då? Alltså du vet inte om barnet mobbar över internet eller inte, men du vet att han/hon gör det i skolan, och kanske även utanför skolan. Så, vad skulle du göra om du fick reda på det?

Jag tycker att det är dags för föräldrar att ta sitt ansvar. Jag menar, var finns dom!?[tard]
Ungdomar mobbar inte andra utan någon som helst anledning. Det måste bero på nånting. Troligtvis har det med ens uppväxt att göra.

Vad gör de vuxna på sin fritid egentligen? Menar när de inte arbetar. Pratar de med sina barn överhvud taget? Man skulle inte kunna tro det, såsom det ser ut i dagens samhälle[n]
Eller ? Varför skaffar man barn om man inte tänker uppfostra dem till goda medmänniskor?

ja jag tycker iaf att det är skandalöst[sad]

Sen skyller man på ungdomarna. Självklart! Vad ska man annars göra ? Man tycker at de borde veta bättre än att trakassera/frysa ut jämnåriga (även yngre) men tydligen inte..och kan man klandra dem, egentligen? De har ju inte fått lära sig vad som är rätt och fel.[mad]

Det är inte okej på nåt sätt att behandla andra människor som om de vore mindre värda än en själv, och det är klart att man ska ställa dessa ungdomar till svars. Jag tycker faktiskt lite synd om dem, men samtidigt, man kan inte skylla på sina föräldrar livet ut. Det funkar inte så.


   
Citera
Ämnesstartare

mina barn kommer vara guds barn så det kommer inte hända


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommer inte att hända


   
SvaraCitera

livet_:

Om ditt barn mobbade andra barn/ungdomar, vad skulle du göra då?

Jag skulle mobba mina barn tillbaks[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men nä skulle väl typ... inte göra världens grej av det och med det menar jag skrika och bli förbannad och förtvivlad och börja grina skulle ta reda på varför ungen mobbar andra och lösa det med vänlig ton. alla gör misstag, särskilt barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina barn kommer vara guds barn så det kommer inte hända


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på vad mobbningen rör sig om [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet själv hur lätt det är att halka in på det spåret så jag skulle väl vara förstående men bestämd, uppfostrande å sur. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle lägga allt annat åt sidan och åka till ungens skola.


   
SvaraCitera

daska till dom! våld löser alla problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men när mobbaren kommer hem
Då tar hans styvfar Tommy livrmmen och slår och
slår och slår och slår och slår och slår och slår och slår och slår
Och slår
Och när mobbaren ska somna, då är han inte mobbaren,
Då är han bara Jerry som gråter i kudden,
Liten Jerry, en ledsen Jerry, en viiilsen Jerry


   
SvaraCitera

livet_:

mobbar över internet

Alla mobbar varandra på internet, hela tiden.

Dold text: hora


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Alla mobbar varandra på internet, hela tiden.

Vilket gör det mer okej eller?


   
SvaraCitera

McLuver:

Då är han bara Jerry som gråter i kudden,
Liten Jerry, en ledsen Jerry, en viiilsen Jerry

Mitt namn är jerry[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle ta ungen i örat och visa var skåpet ska stå "NU LYSSNAR DU PÅ MAMMA MÅRRAN"


   
SvaraCitera