Aviseringar
Rensa alla

Om döden.


Ämnesstartare

En kille på min skola dog igår. Han hade cancer, föll bara ihop helt oväntat (var på bättringsvägen trodde man). Jag kände honom inte, men vi dansade tillsammans en gång och man mötte honom i korridorerna.

Jag vet inte vad ni UM:are har för erfarenhet av sådant här, men jag är chockad av det som har hänt. Det är bara inte möjligt i min värld att en kille på 17 år (lika gammal som jag) bara dör. Livet är grymt.

Jag har hört av en vän att han var en mycket stark och fin människa. Jag vill hedra honom genom att starta denna tråd.

Vila i frid Robert.[love]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag förstår inte riktigt syftet med tråden.

Är den enbart för att hedra Robert eller för att hedra folk som dött runtikring oss i allmänhet?

För det skulle vara lite fint med en stickad hederstråd för de som dött i vår närhet.

Och R.I.P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Två av mina vänner dog när jag precis fyllt 18. Närmare bestämde 36 dagar efter min födelsedag. Båda var 17.

Förstår fortfarande inte, är 20 idag, tror inte det går att förstå. Det är bara att acceptera och försöka leva vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mousserande:

Är den enbart för att hedra Robert eller för att hedra folk som dött runtikring oss i allmänhet?

Både och.


   
SvaraCitera
time
 time

En av mina finaste internetkompisar och en ganska välkänd UM:are dessutom, dog för ungefär ett år sen efter komplikationer med körtelfeber. Hon blev bara 18. Det kändes, och känns fortfarande, precis lika grymt och orättvist som du känner angående den här Robert nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja livet är inte lätt

jag hade en kusin som dog i en icke så mysig sjukdom. minns inte vad den heter men de stängde ner allt hos honom. började med att han blev förlamad, sen blind, sen stum, sen döv osv tills allt la av och han dog. kände honom inte heller så bra men träffade honom ibland. han var en sportig kille som var duktig på all sport och efter han blev förlamad och inte kunde hålla på med sånt mer blev han ritkgit skicklig med datorer. jepp livet är svårt

och RIP till Robert


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jag hade en kusin som dog i en icke så mysig sjukdom

läskigt i slutskedet när bara tanken som "sinne" finns kvar för en, om det nu var så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohdeer:

läskigt i slutskedet när bara tanken som "sinne" finns kvar för en, om det nu var så

jag skulle tro att det var så och ja fyfan, kan inte ha varit mysigt alls faktiskt. usch. finns rätt hemska sjukdomar i världen.


   
SvaraCitera
Zsasz

En i bil-olycka (~8 år sedan, han var 14), En i självmord (~10 år sedan, han var 16), Tre i drog-överdoser (~2 år sedan, han var 22, ~1 år sedan, han var 32, ~5 månader sedan, han var och 24 år).

Folk dör, livet är inte rättvist, man går vidare.

RIP.


   
SvaraCitera

Hade en klasskompis som dog i tsunamin. Var väldigt oväntat och det var precis innan han skulle fylla 13. Var absolut oförberedd och var chockad och ledsen över det otroligt länge.

Vissa lever inte så länge som de borde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad jag är less på RIP. Ser det överallt och så fort någon dör ska alla internetbarn och vuxna som vill bete sig som internetbarn skriva RIP.
Det är en engelsk förkortning som helt tappat sin betydelse på internetforum. [tired]

Inget jävla RIP från mig inte!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

En av mina finaste internetkompisar och en ganska välkänd UM:are dessutom, dog för ungefär ett år sen efter komplikationer med körtelfeber. Hon blev bara 18.

Tror jag missade det helt.
Illa att dö av körtelfeber, trodde inte man gjorde det nuförtiden. Å andra sidan är det ju en virusinfektion och så, men nä, jag trodde man överlevde sådant. Hemskt.[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackars Roberts familj.

Vet en pojke i fjortonårsåldern som var ute på rast i skolan med sina kompisar.
Han och en tjej jagade och skojade med varandra. Plötsligt föll pojken ihop och dog av en oupptäkt medfödd hjärtsjukdom.
Tjejen som lekte med honom mådde inte så bra sen.


   
SvaraCitera
time
 time

Blivande_japan:

Illa att dö av körtelfeber, trodde inte man gjorde det nuförtiden.

Det var inte körtelfebern i sig, men hennes lever började krångla och hon fick en organtransplantation, sedan gick nåt snett och de behövde operera henne igen, och under operationen sprack hennes mjälte vilket ledde till multiorgansvikt.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Det var inte körtelfebern i sig, men hennes lever började krångla och hon fick en organtransplantation, sedan gick nåt snett och de behövde operera henne igen, och under operationen sprack hennes mjälte vilket ledde till multiorgansvikt.

men usch, låter ju som maximal otur... [sad]


   
SvaraCitera