Aviseringar
Rensa alla

Om du blev tvungen att mörda djuren själv


Ämnesstartare

Du, som köttätare, skulle du valt att själv slakta djuren och äta dem eller avstå helt från kött och bli vegetarian?


   
Citera
Ämnesstartare

jag är vegan, så nä. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst. Hade kanske blivit lite mycket jobb bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veggi..Jag är faktigst en hycklare [sad]

Jag är emot djurplågeri, och mot päls o skin.. och jag kan knappt döda en myra men ändå äter jag kött =/ .. kanske borde bli veggi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

Jag är emot djurplåderi, och mot päls o skin.. och jag kan knappt döda en myra men ändå äter jag kött [cry]

Om du nu är så upprörd över ditt köttätande, vad stoppar dig från att sluta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Om du nu är så upprörd över ditt köttätande, vad stoppar dig från att sluta?

1) Jag älskar cheeseburgare
2) Kykling är gott
3) Fisk är nyttigt och gott (Lax & Tonfisk [love])
4) Nu finns det inga mer anledningar.

Men jag ska trappa ner på det, ska typ bara äta kött 1 ggr i veckan [smile]

Mentalt är jag vegetarian (älskar djur, och jag tycker att dem borde få leva längre, man ska inte göra illa dem osv), men mitt ego vill ha cheeseburgare [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

Men jag ska trappa ner på det, ska typ bara äta kött 1 ggr i veckan [smile]

jättebra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

1) Jag älskar cheeseburgare
2) Kykling är gott
3) Fisk är nyttigt och gott (Lax & Tonfisk [love])

Cheeseburgare är jätteäckligt, du får inte tycka att det är gott. Kyckling är lätt att återskapa, quorn har samma smak och konsistens men innehåller dock ägg. Det finns sojabitar som smakar och ser ut som kyckling, om man nu skulle vilja vara intresserad av det.

Synd bara att det är äckligt.

Fisk är inte nyttigare än en balanserad vegansk kost, med en stabil omega3-källa (linfröloja/krossade linfrön/valnötter) och bra och rätt mängd av alla essentiella aminosyror.

Det enda du behöver ändra på är mentaliteten och prioriteringarna. Jag lovar dig, det finns tusen vegetariska saker som spöar skiten ur cheeseburgare rent gastronomiskt, och som dessutom är underbart bra för din kropp, din själ, dina vänner och moder jord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, jag är och har varit vegetarian i hela mitt liv.


   
SvaraCitera

Jag hade fortsatt äta kött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nekromutant:

Det finns sojabitar som smakar och ser ut som kyckling

Läskigt men sant, smakar EXAKT som kyckling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Läskigt men sant, smakar EXAKT som kyckling

Jag minns i och för sig inte vad kyckling smakar, för det var väldigt många år sedan jag tuggade på det sist. Fast om jag skulle gissa hur kyckling smakar skulle jag gissa på som de sojabitarna gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade väl ätit mindre kött med tanke på allt jobb, men hade fortsatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

jättebra!

Tack 🙂

nekromutant:

quorn har samma smak och konsistens men innehåller dock ägg. Det finns sojabitar som smakar och ser ut som kyckling, om man nu skulle vilja vara intresserad av det.

Ägg ser jag inte som djur, för det är naturen som har stoppat dem till att bli kyklingar hehe [zzz]
Vad är Sojabitar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

Ägg ser jag inte som djur, för det är naturen som har stoppat dem till att bli kyklingar hehe [zzz]

Ägg är animalier, vad du än ser det som. Även om du tror att ägg är en sorts sten så är det animalier.

Regn:

Vad är Sojabitar?

Det är precis vad det låter som, bitar av soja (sojaprotein). Det är kryddat och fryst, fast finns även torkade sojabitar, som dock inte smakar som jag tror att kyckling gör. [smile]


   
SvaraCitera