Aviseringar
Rensa alla

Om du fick välja...


time
 time
Ämnesstartare

dysentery green:

de funkar för mig

"Visit hiddenhorsham.co.uk to view this image." [rolleyes]


   
SvaraCitera

Image

Image

Image

Image

Image

så.


   
SvaraCitera

Ett litet knuttimrat hus på landet med stor gräsmatta.
Inredning ungefär som mitt rum är nu.
Image

Image


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Hittar inga bilder, vägrar ha fula bilder och få er fantisera.

Mörkbruna takbjälkar + golv samt vit lägenhet är jag.


   
SvaraCitera

Vitt, nytt, tomt, kallt, stilrent


   
SvaraCitera

Vill bo i ett stort hus med en lönndörr genom en bokhylla till någon coolt källare av något slag. Vill även ha ett akvarierum, där väggar och tak är av glas, med hajar i vattnet. Gärna något coolt torn. Och ett riktigt stort redigt kök.


   
SvaraCitera

Definitivt vindsvåning. Stor, högt i tak, stora vida fönster. Kravet är att få plats med ateljé för måleri, skrivateljé och någon form av mörkrum så jag kan framkalla mina filmer. Riktiga trägolv, vedspis, dusch OCH badkar etc etc.
Men det ska ändå inte vara lyxstuk på det hela. Får jag någonsin tag på en sån våning kommer jag ändå inreda det på mitt fula oldschool-sätt. [y]

Image

Image


   
SvaraCitera

vill bo en bostadsrätt, typ en tvåa, men ganska stora rum

Ett sovrum som ska gå i blått, kanske inte blå väggar, men blå matta, överkast, gardiner osv. Dubbelsäng med massor kuddar från indiska i grönt och blått. bl a min übersnygga "blomklocka" i ljusblått på väggen och en bild min moster gjort i svart och blått av min kusin och hans band. Det ska också finnas en helkroppsspegel

ett vardagsum i vitt men med mattor/gardiner/kuddar i ganska starka färger, kanske typ gult/orangt/rosa el så.
soffgrupp i läder full med kuddar, filtar och någon fårskinnsfäll. tunna, halvt genomskinliga gardiner.massor av växter

badrummet ska vara kaklat och mysigt upplyst. dusch med kabin

köket ska vara stort och rymligt. stor kyl och frys samt induktionsspis med varmluftsugn. bänkskivorna ska vara i svart sten och köksluckorna ska vara träfärgade. ett lite större träbord med trästolar med dynor i läder.


   
SvaraCitera

I en lägenhet. Detta är vad jag kommer på just nu.

Köket: Grönt kakel framför diskbänken. Blåvit trasmatta på golvet. Vita skåpluckor och fönster vid matbordet. Väldigt ljust i rummet.

Sovrummet: Alldeles mörkt när lampan var släckt, men ljust när det var dag. Ljusgråa väggar. Stor säng med mörkbrunt överkast, gärna kuddar ovanpå. Dator och grönt skrivbord. En liggande hylla där rena kläder skulle ligga.

Badrummet: Vita väggar med vitt kakelgolv. Badkar med draperier rumtom hela badkaret.

För i övrigt skulle jag vilja bo alldeles själv i lägenheten, dvs inga grannar.

dysentery green:

.

Cool. [smile]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Skulle du välja lägenhet eller hus?

Hus. Klarar inte av grannar. Får mig att känna mig begränsad. Jag vill gärna ha det lite avlägset men inte ute i fucking nowhere och gärna vid vattnet.

timeisrunningout:

Hur stort skulle det vara?

Svårt att säga exakt hur stort, men behöver ingen Cribs-villa men heller ingen liten sommarstuga.

timeisrunningout:

Hur skulle du inreda?

Bryr mig faktiskt inte så mycket om det. Jag kräver inte mycket, men kommer nog att ha en kvinna då som gör - så hon får väl inreda hur hon vill. En eldstad hade förvisso inte vart fel. Hade jag kunnat spendera mina äldre dagar med att röka ur min Gandalfpipa [bigcheers]

timeisrunningout:

Skulle du lägga till något som vanligtvis inte finns i hus eller lägenheter?

Oj svårt att säga. Hör förmodligen till min nästa punkt:

timeisrunningout:

Vad är ett måste i ditt hem?!

Det är två saker jag måste ha och det är:

1. Ett film/spelcentrum.
Helt enkelt en våning eller en hel källare där jag kan ha projektorer, högtalarsystem, förstärkare osv där jag kan se film och spela spel och sitta i sköna fotöljer och soffor.

2. Ett rum för att ''komma bort''
Detta rummet behöver inte vara stort. Kan gärna vara i samma våning som min filmcentra. Men liksom bara ett ställe där jag kan komma bort lite. Jag är lite av den estetiska typen och ibland kan jag bara få lusten att ''måla av mig'' eller sitta och modellera i 3D eller bara slappna av från vardagen. Speciellt att leva tillsammans med en kvinna kan man behöva sin paus (inget illa menat [crazy]).

Sedan skiter jag i om min flickvän/fru eller vad det än är äger resten av huset. Den våningen för mitt egna nöje och mentala frigörelse är något som jag måste ha. Sedan kanske aldrig drömmen blir att jag får ett hel våning. Men men. Ska jobba på det [y]

timeisrunningout:

Och en walk-in-closet på typ 12 kvadrat så allt fick plats.

Kom att tänka på världens bästa reklamfilm [wink]


   
SvaraCitera

En dröm behöver inte vara särskilt realistisk, aight?


   
SvaraCitera

ett lagom stort timrat och lättförsvarat hus uppe i bergen varifrån lätt kan mota bort kronofogden med ett hagelgevär [blush]

Kan sitta där och göra hembränt [blush]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Låt oss säga att du får möjligheten att skapa ditt drömboende. Skulle du välja lägenhet eller hus? Hur stort skulle det vara? Hur skulle du inreda?

Skulle du lägga till något som vanligtvis inte finns i hus eller lägenheter? Vad är ett måste i ditt hem?!

Beskriv ditt drömboende omedelbums! Låtom oss inspirera varandra!

Jag bor väl egentligen redan i mitt drömhus. Ett stor maffig sk mangårdsbyggnad som tidigare har varit en prästgård från 1800-talets mitt på ca 400 kvm fördelat på 2 våningar + en källare på 100 kvm o en vindsvåning på ca 75 kvm. Så jag har stora ytor. [smile] Köket är på dryga 50 kvm o sovrummet likaså. Gamla trägolv i hela huset. Inga plast- eller vinylmattor här inte. Bastu har jag redan byggt en i källaren men min framtidsdröm är att bygga en stor swimmingpool. Helst skulle jag vilja bygga en pool i källaren o en pool ute i trädgården. Utomhuspoolen för sommarbruk o inomhuspoolen för åretruntbruk. Men på grund av obotlig obeslutsamhet har det inte blivit någon pool alls ännu. [blush]

Har rent genomgående möblerat hela fastigheten med äldre möbler. Det mesta faktiskt köpt på gamla bonnauktioner. IKEA möbler skulle se väldigt märkligt ut i ett så gammalt hus. För övrigt har hela huset gamla kakelugnar fast själv värmer jag mest upp huset med värmepumpar.

För den som undrar så har jag betalat betydligt mindre för hela fastigheten än vad man får betala för en lägenhet innanför tullarna i Stockholm. [smile] ... [bigsmile] ... [cool]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Hus. Klarar inte av grannar. Får mig att känna mig begränsad. Jag vill gärna ha det lite avlägset men inte ute i fucking nowhere och gärna vid vattnet.

!!!!!


   
SvaraCitera