Aviseringar
Rensa alla

Om du hade en interstellär rymdfarkost, vad skulle du göra då?


Ämnesstartare

dzjugasjvili:

jo, det förstår jag, men följer farkosten fysikens lagar ens en gnutta?

Nej, vi snackar om en farkost som kan ta dig till stjärnor på dagar, inte på livstider. Eftersom vi knappt kan tänka oss hur detta ska gå till i praktiken så tycker jag vi lämnar vidare specifikationer om själva farkosten därhän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är farkosten snygg att se på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Nej, vi snackar om en farkost som kan ta dig till stjärnor på dagar, inte på livstider. Eftersom vi knappt kan tänka oss hur detta ska gå till i praktiken så tycker jag vi lämnar vidare specifikationer om själva farkosten därhän.

soft. i så fall skulle jag utnyttja farkostens möjlighet till att åka i ljusets hastighet till att åka framåt i tiden. där skulle jag besöka restaurangen vid slutet av universum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Men är farkosten snygg att se på?

Ja, tänk dig din våtaste rymdskeppsdröm gånger hundra. Så snygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Ja, tänk dig din våtaste rymdskeppsdröm gånger hundra. Så snygg.

Ballt. Står nog fast vid att jag skulle sätta den på autopilot för att undvika diverse himlakroppar och gravitationskrafter och bege mig på en expedition rakt framåt i några veckor @ maxspeed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

soft. i så fall skulle jag utnyttja farkostens möjlighet till att åka i ljusets hastighet till att åka framåt i tiden. där skulle jag besöka restaurangen vid slutet av universum.

Framåt i tiden skulle du bara kunna komma till om du hittade svarta hål att åka igenom (och något magiskt sätt att ta sig igenom dem helskinnad på), väl?


   
SvaraCitera

Jag skulle starta ett undervattensakvarium med sällsynta fiskar i på en tropisk ö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Jag skulle starta ett undervattensakvarium med sällsynta fiskar i på en tropisk ö.

Chatten är tråkig utan dig. Iofs. kanske det roligaste just nu vore att runka. Men kom in i chatten ändå.


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Chatten är tråkig utan dig. Iofs. kanske det roligaste just nu vore att runka. Men kom in i chatten ändå.

Okej. Fast är lite upptagen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Framåt i tiden skulle du bara kunna komma till om du hittade svarta hål att åka igenom (och något magiskt sätt att ta sig igenom dem helskinnad på), väl?

ifall man åker i ljusets hastighet så går tiden långsammare utanför just de atomer som åker så snabbt. det är fysiskt omöjligt, men om man förbiser det så kan man i teorin åka framåt i tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

det är fysiskt omöjligt, men om man förbiser det så kan man i teorin åka framåt i tiden.

Kom på att jag hade hört talas/läst om det där, tänkte fel. Det händer för övrigt innan man nått ljusets hastighet också. Njut av din ponerade tidsresa, du!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill ha mer förslag på vad man kan göra med en interstellär rymdfarkorst, tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nice. jag hade åkt till en annan värld och utforskat den. annars är stjärnor fascinerande och jag gillar som färgerna, djupet och mörkret i kombination med varandra. blir sjukt tänksam när man är på såna saker. känns dock ärligt talat lite jobbigt att vara i en sån farkost..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade fyllt den med vatten och simmat i tyngdlöshet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

hade fyllt den med vatten och simmat i tyngdlöshet

Det hade varit riktigt mysigt. Men skulle inget annat fattas?


   
SvaraCitera