Aviseringar
Rensa alla

Om du mådde dåligt skulle du bli religös då?


Ämnesstartare

notfallingapart:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Det hände en gång dock. Blev buddhist för ett år eller något. Gick över till Ateism, men Buddhism är verkligen en erfarenhet som kan behövas. Mycket intressant religion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det hände en gång dock. Blev buddhist för ett år eller något. Gick över till Ateism, men Buddhism är verkligen en erfarenhet som kan behövas. Mycket intressant religion.

jag har studerat kristendom, buddism och zoroastrism... jag vet dom alla i en filosofisk synpunkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är religiös (som det stavas[mad]) och när jag mått som sämst så har min religion varit det enda som faktiskt hjälpt. Det har varit min styrka under alla jävliga år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Buddhism

Är det buddhismen som tror att inget finns utan allt är dharmas? Eller är det hinduismen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Jag är religiös (som det stavas[mad]) och när jag mått som sämst så har min religion varit det enda som faktiskt hjälpt. Det har varit min styrka under alla jävliga år.

precis.. de som är felet.. sanning kommer inte ur rädsla. tyvärr.. är inte ett fritt val då vill jag mena


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Religion är inte lösningen på några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Resulat (Du röstade på detta alternativ)

Man blir inte bara religös för att man hamnat i trubbel, utan det är något man tror på innerst inne. Känner du att du behöver inre ro kan det hjälpa dig men det beror på vad du har problem med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min buddahstaty skyddar mig från allt ont[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har mått jävligt dålig men är inte religiös för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir skyddade av både min Buddha staty och jungfru Maria ikon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Religion är inte lösningen på några problem.

mm precis [smile]


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

precis.. de som är felet.. sanning kommer inte ur rädsla. tyvärr.. är inte ett fritt val då vill jag mena

Fast jag var religiös långt innan saker började gå snett 😛


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

gå med i en sekt. asballt


   
SvaraCitera