Aviseringar
Rensa alla

Om du misstänker att någon är ett troll/en fejkanvändare


Ämnesstartare

Om du misstänker att någon är ett troll, snälla, gör då inte en tråd om det, varken här inne, eller någon anna stans i forumet. Gör gärna hellre något i den här stilen:

1. Svara inte i trollets trådar (får de ingen uppmärksamhet tröttnar de)
2. Citera, eller svara inte på trollets inlägg
3. Anmäl trollets trådar och inlägg, vilka du anser bryter mot någon anv reglerna, eller bara är rent flams.

Gör en anmälan per sak, inte flera. Det går inte fortare bara för att du anmält en användare/en tråd flera gånger - det tar fortfarande samma tid för oss att fixa det. Anmälningar på inlägg och trådar behandlas snabbare än anmälningar på användare.

Anledningen till att just trollanvändare tar tid att få bort är just att man måste utesluta att de är seriösa användare - det vore inte juste om vi låste de användare vi bara hade en vag misstanke om var troll.

Men, det bästa man kan göra när det kommer till troll är att svälta ut dem, för får de ingen uppmärksamhet så är det inte roligt för dem längre!

Mata inte trollen!


   
Citera

Miket effektivt.


   
SvaraCitera

Jag gillar vissa troll [blush][blush]


   
SvaraCitera

Det är roligare att dryga sönder Trollet.

Lek först, ät sen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MeliZ:

Det är roligare att dryga sönder Trollet.

Då gör du precis som de vill. Varken du eller forumet vinner något på att ens försöka. Men för all del, gör det om det roar dig - men klaga inte på trollen sedan.


   
SvaraCitera

Hampie:

Då gör du precis som de vill. Varken du eller forumet vinner något på att ens försöka. Men för all del, gör det om det roar dig - men klaga inte på trollen sedan.

Jo, jag vet. Men jag har aldrig anmält någon och kommer aldrig orka det heller. Np.


   
SvaraCitera

Vore bra om det infördes en funktion så att man kunde ignorera en användare och då slippa se vad denna skriver i forumet.


   
SvaraCitera

Will consider it.


   
SvaraCitera

Sen när hjälper det att anmäla?


   
SvaraCitera

Bra tråd Hampie [y]

Don't feed the trolls!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Starr:

Sen när hjälper det att anmäla?

Tja, anmälningarna gås igenom av moderatorerna, och eventuella problem åtgärdas.


   
SvaraCitera

Hampie:

Tja, anmälningarna gås igenom av moderatorerna, och eventuella problem åtgärdas.

Ingen av gångerna då jag har anmält har det lett till någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Starr:

Ingen av gångerna då jag har anmält har det lett till någonting.

Då har en moderator eller administratör ansett att ingenting skulle göras.


   
SvaraCitera

Hampie:

Då har en moderator eller administratör ansett att ingenting skulle göras.

Alla gånger? Tror knappast det är en ren slump.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Starr:

Alla gånger? Tror knappast det är en ren slump.

Vi sitter inte och ratar alla anmälningar gjorda av »Herr Starr» om du tror det. Om du vill tro det, fine, men sluta fjanta nu. Vi går igenom alla anmälningar i mån om tid. Inlägg, dagboks- och bloggkommentarer, blogg- och dagboksinlägg går fortast. Trådar tar längre tid, och användare kan ta ett tag Slutdiskuterat.


   
SvaraCitera