Aviseringar
Rensa alla

Om du van 30 miljoner, hur mycket skulle du vilja betala i skatt?


Asha: 0%

Betalar helst inget om jag kommer undan med det.


   
SvaraCitera

skänker hellre bort en del på andra sätt än genom skatt isf


   
SvaraCitera

Asha: Moms? Sedan var frågan mer vad du personligen tycker är rimligt.

Sverige är världens högst beskattade land men vi ligger på 17:e plats vad beträffar välfärd om jag inte minns fel. Om lotteriskatten ska avskattas har jag ärligt talat ingen uppfattning till. I så fall bör ju rimligen även skatt på inkomst av kapital typ vinster man gör på ex aktier och fonder slopas som även den är 30%.

Huruvida momsen bör avskaffas har jag ännu mindre uppfattning om. I så fall är det bättre att i första steget avskaffa fastighetsskatten då jag tycker det är totalt vansinnigt att vi ska betala skatt på vårt boende. Alla måste ju onekligen bo någonstans. Likaså tycker jag momsen på ex elektrisk ström bör avskaffas då alla måste ha elström i våra fastigheter.


   
SvaraCitera

Fyfan vad sönderskattade vi är. Arbetsgivaravgift på över 30%, inkomstskatt på över 30% och sedan moms på nästan 30%. 
Men det är givetvis inte nog, man ska också skatta så fort man haft lite flyt med värdepapper eller tur med lotteriet.

Men stöld går det givetvis inte att jämföra med för snart har vi ju så fina juldekorationer på stan...


   
SvaraCitera

Beror helt på vad det gör till. Egentligen inget som det ser ut nu. Däremot tycker jag man ska hjälpa dom som har det svårt. Men inte folk som aktivt väljer att leva på andras arbete


   
SvaraCitera

Om jag vann 30 miljoner så skulle jag troligen på något sätt försöka mygla ut dom ur landet och placera dom i ett tryggt och stabilt land där skatten på kapital vore noll.  Rodnar


   
SvaraCitera

Punda:

Hur kommer det sig att du har möjligheten att köpa en lott då?

För att lotten ger en större summa av ett vanligt betalningsmedel som kan komma till användning för mig och försäljaren av lotten vill ha en viss summa av det ett visst betalningsmedel som jag har.


   
SvaraCitera
mens
 mens

SvenskWithAttitude:

Eftersom som det är jag som köpte en lott och det är jag som vinner så ska jag ha hela vinsten.

Nu tänker du bara i ett led


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

När vinner då vill inte betala skatt.


   
SvaraCitera

Var är alternativet för att rösta 100%? :S


   
SvaraCitera

Gruvann:

Vill bara spela CS och hoppas andra också kommer till den insikt en dag, så ja.

vilket cs kör du?


   
SvaraCitera

10% MAX


   
SvaraCitera
Exner

Asha: Jag tänkte, många är vänster här, så hur mycket vill ni betala i skatt?

Sätter du likhetstecken mellan "vill" och "tycker är rimligt"?


   
SvaraCitera

mens:

Nu tänker du bara i ett led

vad saknas?

han vinner pengarna så ...öh, någon annan..?.. ska ha pengarna?


   
SvaraCitera

Vad som vore rimligt... Rimligt vore 0% och att jag själv fått välja hur mycket jag vill ge till vilken välgörenhet eftersom jag hade velat ge till flera. Det är vad jag tycker är rimligt. 

Och jag har redan bestämt sedan många år tillbaka att skulle jag vinna stort skulle jag ge en viss del till välgörenhet. Hur mycket skulle bero på vinsten. För som det redan påpekats skattar man inte på lotterivinster.

Hjärta


   
SvaraCitera