Aviseringar
Rensa alla

Om du var ensam kvar på Jorden


Ämnesstartare

Frågeställningen kanske har ställts förut, men jag vill ha den vinklad ur fler perspektiv. Hur tror du att du hade agerat om du en morgon vaknade och det visade sig att samtliga andra människor i världen var puts väck, försvunna utan spår? Dvs, alla är borta, utom just du. Vad hade du gjort? Hur hade du anpassat dig?

Lev dig in i situationen och beskriv dina svar detaljerat.
•Hur hade ditt liv sett ut första dagen?

•Hur hade ditt liv sett ut efter en månad?

•Hur hade ditt liv sett ut efter ett år?

•Vad hade du satt upp för mål i livet?

•Hur hade en vanlig dag sett ut för dig? Schematiskt sett.
Svara inte helt enkelt "jag hade begått självmord," utan förutsätt att du benhårt hade bestämt dig för att överleva. Och motivera dina svar.


   
Citera
Ämnesstartare

orkar inte svara på alla frågor, men tycker att det verkar jätteskönt :$

hade nog växlat lite mellan att typ stänga in mig i någon biosalong och leva på chips. och att typ försöka lära mig flyga flygplan eller nåt sånt.

mål i livet känns ju lite överflödigt eftersom att man redan kan göra precis vad man vill då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

jag hade begått självmord

Fast, jag lever hellre i ensamhet än i tvåsamhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

Hur tror du att du hade agerat om du en morgon vaknade och det visade sig att samtliga andra människor i världen var puts väck,

Jag hade nog borstat tänderna 11 gånger om dagen för att aldrig få tandvärk då det skulle bli världens största helvete om det inte fanns en enda tandläkare kvar på jorden....
ungefär såna saker skulle jag ägna mig åt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade inte sett någon anledning att dra ut på ensamheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade typ gått runt och plundrat alla afffärer och vandaliserat alla skolor >:3


   
SvaraCitera

hade fixaat god mat åläst en massa böcker


   
SvaraCitera

Hade svinat tills jag dog. Eftersom det inte finns någon Eva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför får man inte välja självmord?
Jag kan försöka se en överlevnadsplan, men samtidigt, vad får jag ut av den om jag inte har en enda att dela den med?
Nej.
Jag hade nog levt i chock ett tag, vandrat runt i dekadensen. Sedan hade jag förmodligen kört upp en pistolmynning i munnen och avslutat ångesten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa precis, först skulle man ju se oändligt med möjligheter och göra saker som annars inte vore möjligt. men så småningom skulle elekticitet osv osv dö ut. man skulle sakna folk. man hade insett att man inte har någonting utan varandra yadayada och dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens starkaste man:

Varför får man inte välja självmord?

För det skulle bli trist. Jag tror inte heller att du skulle göra det då det finns massor av saker att ta, ex netto.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

det finns massor av saker att ta, ex netto.

vadå netto?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle nog självdö av typ depression


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle ju inte kinna vara helt säker på om vekligen alla människor var borta så jag skulle nog försöka hitta nån annan människa. Annars skulle jag typ gå till en djuraffär och ta med mig en hund för att slippa ensamheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skrev detta på ett annat forum (där du kanske är medlem?):

"Ägnat mig åt så mycket intelligensbefriad hedonism som möjligt för att orka uthärda den ångest som förmodligen uppkommer. Plundra sjukhusen på medicin, äta kopiösa mängder chips, sätta på musik överallt, dricka öl, bygga upp ett socialt nätverk av fantasifoster, beväpna mig i absolutnödfallsskydd mot rovdjur (om dessa nu finns kvar dvs), ta mig runt land och rike i hopp om att mot all förmodan finna en annan människa som då helst ska vara av kvinnligt slag."


   
SvaraCitera