Aviseringar
Rensa alla

Om du var förälskad eller dylikt...


Ämnesstartare

komplicerad:

Berätta inte. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har du prövat att närma dig honom?

Nja, han är väldigt flörtig av sig och hittils har jag ibland fnittrat eller bara rådissat honom.
Är så himla rädd för att bli kär och låta känslorna styra mig, gillar dock någon annan mer...
Åh, jag är ganska förvirrad.

Vill nog vara kär, det är där problemet börjar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Berätta. (Du röstade på detta alternativ)

Men inte rent ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men inte rent ut

Hur menar du?
Att jag ska försöka få honom att förstå utan att direkt berätta det?
Provat, får inget svar. Han drar sig undan, tror att tanken på att jag kanske är kär i honom (vilket jag än inte är) skrämmer honom.

Kom på att min udnersökning inte angick mig utan, dig[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Berätta. (Du röstade på detta alternativ)

Dock kanske inte allt på en gång, men skulle jag vara kär befinner vi oss med all sannolikhet i en såpass öppen relation att sådant kan tas upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Berätta inte.

komplicerad:

Lyda: Lida! (Du röstade på detta alternativ)

Ops, i princip samma svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Kom på att min udnersökning inte angick mig utan, dig[blush]

Hurdå mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Är så himla rädd för att bli kär och låta känslorna styra mig, gillar dock någon annan mer...

Är lite förvirrad, om du gillar någon mer, vad är då problemet med den här duden?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

vad är då problemet med den här duden?

gillar honom också och ser honom dagligen + hane ful men har börjat se bättre ut i ina ögon OCH risken/chansen för att jag blir kär i honom är hög då jag ser honom dagligen osv.

isola:

Hurdå mig?

komplicerad:

Vilken är, för dig, den bästa lösningen?

(:


   
SvaraCitera

komplicerad:

Berätta. (Du röstade på detta alternativ)

Man mår dåligt att gå omkring och bära på sådana känslor. Även om det inte leder till något får du utlopp för känslorna och ett definitivt svar. Att gå runt och inte veta om han överhuvudtaget är intresserad eller bryr sig om dig gör ju knappast saken bättre. Drar ett gammalt clichéordspråk: ärlighet varar längst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på personen, jag berättade för en kompis jag gillade och det blev bara skönare att vet hur den andra känner även om han inte kände samma. Men man ska inte berätta om man inte tror att relationen kan klara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

(:

Aha. Läste ej så noga.
Jag skulle som sagt låta denna person veta det, fast ändå inte säga det rent ut. Tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Berätta inte. (Du röstade på detta alternativ)

komplicerad:

Berätta.

Är kluven i denna fråga. Jag skulle bli helt knäckt om jag avslöjade mina känslor för någon och denne avvisar mig. Är det värt att chansa? Personen besvarar med högsta sannolikhet inte ens känslor. Man besparar lidande genom att inte berätta och fortsätta vara hemligt förälskad..
Å andra sidan är det ju jobbigt. Självklart vill man ju inte gå omkring och bära på en sådan känsla, helst vill man ju springa rakt i famnen på sin kärlek. Men det skulle jag aldrig våga göra om jag inte var 100 % säker på att personen känner likadant. Svår grej det där.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Berätta inte. (Du röstade på detta alternativ)

vill inte höra rakt ut att den inte har känslor tillbaka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

Berätta. (Du röstade på detta alternativ)

komplicerad:

det ändå inte kommer utvecklas till något men ändå är det så djävla svårt att stöta bort känslorna.

Alternativt förvränga alltihop till någon otrevlighet som får objektet för förälskelsen att hålla sig borta.


   
SvaraCitera