Aviseringar
Rensa alla

Om en tjej gör slut med sin kille för att han tror att hon är otrogen.


Micke_datorman:

Är det någon snäll förstående tjej/kille som varit med om något liknade, och kanske kan förklara varför dom inte ville prata med mig just då när dom pratade om det?

Nä är tyvärr dum förstående tjej/kille som varit med om något liknade, och kanske kan förklara varför dom inte ville prata med mig just då när dom pratade om det[sad]


   
SvaraCitera

Ja, men tjejer är väl så. Dom vill väl prata sitt tjejsnack och stötta varandra (oftast). Vissa tjejer tror ju inte att killar kan hjälpa och vara minst sagt lika bra vänner som tjejerna kan vara.

Min egen åsikt är att könet spelar ingen roll tycker jag. Jag har mest killkompisar och killar är lättare att prata med. Jag kan prata om seriösa saker med killar. Men visst, "tjejsnack" är ju speciellt i sig. Men jag gillar det inte.

Synd att du inte fick vara med i snacket med dom, eftersom du är kille så är det ju bra att få höra några ord från dig med 🙂


   
SvaraCitera

Micke_datorman:

Är det någon snäll förstående tjej/kille som varit med om något liknade, och kanske kan förklara varför dom inte ville prata med mig just då när dom pratade om det?

Det är väl olika från personer, men har du visat att du kan bevara hemligheter osv? De vill nog inte du skall höra om du inte bevisat vad du klarar av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar vara väldigt bra på att tyda osammanhängande texter, men det här var något i hästväg. Var vänlig och förtydliga vad det är du vill diskutera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Jag brukar vara väldigt bra på att tyda osammanhängande texter, men det här var något i hästväg. Var vänlig och förtydliga vad det är du vill diskutera.

det jag ville diskutera är: varför en tjej skulle villja göra slut med sin pojkvän, om det grundade sig på att pojkvännen trode att hon var otrogen. Och sedan så förväntar sig tjejer att en kille inte skulle förstå varför tjejen skulle vara lesen för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micke_datorman:

varför en tjej skulle villja göra slut med sin pojkvän, om det grundade sig på att pojkvännen trode att hon var otrogen

Om det är något som händer med jämna mellanrum skulle jag nog också tröttna till slut. Det handlar om tillit, om min partner inte skulle lita tillräckligt mycket på mig skulle ett förhållande vara väldigt svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Om det är något som händer med jämna mellanrum skulle jag nog också tröttna till slut. Det handlar om tillit, om min partner inte skulle lita tillräckligt mycket på mig skulle ett förhållande vara väldigt svårt.

Men tänk om personen var ortrogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micke_datorman:

Kan det vara möjligt att tjejer pratar negativt om killar när dom pratar tjejsnack eftersom vissa killar kan se tjejer som sexobject.

Kvinnor ÄR sexobjekt, PRECIS som män och en stor del av alla objekt.
Alltså, objekt man kan ha sex med.
"Du ser mig bara som ett sexobjekt" är löjligt och fel.

Mitt svar är att tjejerna du har pratat med är ganska grava sexister. Lite senare, när de inte är ultraupprörda, bör du prata om det. Jag tror inte att de förstår att du faktiskt blir negativt påverkad av det de säger. Det sämsta du kan göra är att "hålla dig undan" för alltid, eftersom då bryts aldrig deras fördomar om män.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera