Aviseringar
Rensa alla

om facebooks dålighet


Ämnesstartare

facebook är ju som bekant fienden. men, facebook är även ett bra sätt att propagera för diverse saker. har jag hört. jag har även hört att band kan ha facebooksidor, och jag funderar på om det är lika förkastligt att ha en band-facebooksida som att ha en personlig facebooksida. min spontana tanke är nej, eftersom det inte är lika patetiskt. men samtidigt så tvekar jag lite. nu vill jag ha åsikter. är det lika patetiskt med band-facebook som personlig sådan? är det värt att skaffa?

samt, ni som har koll, man behöver inte ha en personlig sida för att ha en bandsida eller så?

bifogar en bild på en kattunge för att ge incitament till vidare diskussion.

Image


   
Citera
Ämnesstartare

Om du anser att Facebook är fienden så nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

är det lika patetiskt med band-facebook som personlig sådan? är det värt att skaffa?

Det är patetiskt att behöva fråga om det är patetiskt att ha en[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Om du anser att Facebook är fienden så nej.

facebook är fienden, men jag är pragmatiskt lagd.

Budolicious:

Det är patetiskt att behöva fråga om det är patetiskt att ha en[smile]

din mamma är patetisk, således är du patetisk av hävd. så börja vara konstruktiv, nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

din mamma är patetisk, således är du patetisk av hävd. så börja vara konstruktiv, nu.

Mammaskämt är det nya vita.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

facebook är fienden, men jag är pragmatiskt lagd.

Så kan det också vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Mammaskämt är det nya vita.

till skillnad från din mamma. i egenskap av moderator så tycker jag att du ska sluta uppmuntra off topic i en seriös tråd, nu.

JejeX:

Så kan det också vara.

så är det. det dåliga med facebook är att folk får för sig att andra personer på något vis bryr sig om var och när de väljer att bli fulla, detta problem uppstår ju inte riktigt med ett facebookkonto för ett band. eller, till viss del, sannolikt, men det ser jag inte som något oöverkomligt problem. frågeställningen är till stor del huruvida jag vill uppmuntra hela facebookhelvetet genom att på något plan delta i det. utomstående kognitioner på ämnet är därför uppskattat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

till skillnad från din mamma. i egenskap av moderator så tycker jag att du ska sluta uppmuntra off topic i en seriös tråd, nu.

Det var du som började gå OT genom att dra in min mamma i bilden. Jag skrev bara att det var patetiskt att behöva fråga om det är patetiskt att skaffa en facebooksida. Vilket är hela trådens essens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det var du som började gå OT genom att dra in min mamma i bilden. Jag skrev bara att det var patetiskt att behöva fråga om det är patetiskt att skaffa en facebooksida. Vilket är hela trådens essens.

"om" är inte den stora frågan, jag vet att det är patetiskt. jag vet bara inte hur patetiskt, således heller inte om det är värt det. jag har aldrig använt mig av facebook, så jag kan inte uttala mig om hur de olika användningsområden som sidan har skiljer sig från varandra i tillämpning. således är "varför" och "hur" mer intressant än "om". det sistnämnda är dock en bra frågeställning för att frammana reaktioner som besvarar de tidigare nämnda frågeställningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

frågeställningen är till stor del huruvida jag vill uppmuntra hela facebookhelvetet genom att på något plan delta i det.

Det är frågan jag inte har ett vettigt svar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är förkastligt att du ens överväger detta. har du ingen stolthet i kroppen? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stefan87:

tycker det är förkastligt att du ens överväger detta. har du ingen stolthet i kroppen? [confused]

stolthet är en känsla som saknar fördelar, och går emot min pragmatiska inställning till tingens ordning. så nej, jag saknar stolthet, i den bemärkelsen, vilket är en bra sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

stolthet är en känsla som saknar fördelar, och går emot min pragmatiska inställning till tingens ordning. så nej, jag saknar stolthet, i den bemärkelsen, vilket är en bra sak.

whatever makes you sleep at night..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stefan87:

whatever makes you sleep at night..

ja. stolthet är ju något av ett tillkortakommande, vilket ger mig en lång, och således bra, nattsömn.


   
SvaraCitera

Facebook är överskattat. [rolleyes]


   
SvaraCitera