Aviseringar
Rensa alla

Om 50 år


Ämnesstartare

Hur snabbt tycker ni att ett år går? Alla tycker olika, men kan vi vara överens om att tiden går ofantligt snabbt och vi märker knappt av den. Vårterminen kändes som den börjat för en vecka sedan och jag har fortfarande minnen från förra året om olika händelser och det känns som igår. Allt går fort och vi anar det inte, ett sunt exempel kan vara när Logan Paul besökte "suicide forest" i Japan. Detta skedde för snart 1,5 år sedan!

Om vi nu kan konstatera att tiden går fort, kan vi även konstatera att tiden bokstavligen äter upp oss. Tro mig eller ej, men du som läser detta eller tänker tillbaka till detta ögonblick (som troligen inte kommer hända) om 50 år, kommer då fatta vad jag skriver om. Har självt gjort en studie på personer över 50 år, och i princip alla tänker tillbaks till sina ungdomsår och upplever att det var som igår, men i verkligheten var det flera decennier sedan och snart väntar döden dem. Där kommer de ligga, och eventuellt vi också, 2 meter under marken.

Vi fattar och tänker inte på hur kort vi lever. 50 år kanske låter som mycket men om 1 eller 2 år kändes som igår, bör 50 år inte kännas som jättelänge. Om 50 år är jag 67 år gammal. Kolla på folket runt din omgivning, alla kändisar som är 20-30 år kommer vara mellan 70-80 - bortglömda. Och kändisar som Jennifer Lopez, Mayweather, Drake osv. kommer förmodligen vara döda eller riktigt jävla gamla. Med all sannolikhet kommer era föräldrar som förhoppningsvis älskat, varit med er och stöttat er under hela ert liv vara döda. Tänk när era egna föräldrar dör, det kanske sker om 10, 20 eller 30 år, vad vet jag? Men när ni sitter där, 60 bast framför eran moders gravsten, kommer ni tänka bak till den tiden ni hade roligt och skoj. Men istället har ni fyllts av ensamhet, depression och ilska. Ni kommer vilja spola tillbaks tiden, men det är omöjligt...


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej, jag hoppas att jag har lärt mig att inte frukta döden när jag är äldre. Menar du att det är omöjligt att vara glad som gammal...? Kan du verkligen antaga att de många kommer att vilja spola tillbaka tiden, bara för att du vill det?


   
SvaraCitera

VÄRSTA JAG LÄST TACK FÖR DÖDSÅNGESTEN!


   
SvaraCitera

Blir fett sur kan nån ta bort den här tråden elr banna 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Nej, jag hoppas att jag har lärt mig att inte frukta döden när jag är äldre. Menar du att det är omöjligt att vara glad som gammal...? Kan du verkligen antaga att de många kommer att vilja spola tillbaka tiden, bara för att du vill det?

Utifrån min studie gjort på 65 personer har 63/65 personer vilja bli yngre och leva tillbaks i ungdomsåren. Klart man kan vara glad som gammal - glad kan man vara när och var som helst. Men som många personer säger, går tiden fort och utifrån min studie och erfarenhet konstaterar jag att de flesta skulle vara gladare som yngre. Själv, kan jag inte tänka mig ett liv utan mina föräldrar och även om jag skulle ha fru och barn i framtiden, kommer tanken att mina föräldrar inte längre existerar, lämna ifrån sig ett ärr som inte är läkbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)):
VÄRSTA JAG LÄST TACK FÖR DÖDSÅNGESTEN!

Förlåt, men samtidigt kanske du är tacksam för att du fått en reminder. Disponera tiden rätt, umgås med din familj för att det är inte alltid du kommer ha dem bredvid dig. Sätt ett signifikant värde på tid, för det är tid som är värt mest.


   
SvaraCitera

Malonexd:

Förlåt, men samtidigt kanske du är tacksam för att du fått en reminder. Disponera tiden rätt, umgås med din familj för att det är inte alltid du kommer ha dem bredvid dig. Sätt ett signifikant värde på tid, för det är tid som är värt mest.

Tänker redan på allt d du skriver väldigt mkt så nä d hjälpte inte men kanske hjälper nån annan


   
SvaraCitera

Fan vilket gay ass edgy inlägg då


   
SvaraCitera

hatar tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Fan vilket gay ass edgy inlägg då

Vet, har ingen fritid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
hatar tiden

Same


   
SvaraCitera

Malonexd:

Vet, har ingen fritid

<3 no homo tho


   
SvaraCitera

om femtio år kommer jag med största sannolikhet ligga i en grav som begravdes 38 år innan


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:
om femtio år kommer jag med största sannolikhet ligga i en grav som begravdes 38 år innan

Varför det då? 🙂


   
SvaraCitera

Tycker tiden går i lagom fart. Inte för fort inte för långsamt. 


   
SvaraCitera