Aviseringar
Rensa alla

om gud kan göra allt varför gjorde...


Ämnesstartare

Om nu förintelsen har funnits vilket ja tror att den har gjort.
Varför stoppade inte Gud Hitler då?


   
Citera

För Hitler var mäktigare än gud såklart[confused]


   
SvaraCitera
smisk

What he said.


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera

smisk:

What he said.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför att det inte finns nån gud. Lol. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gud ville att det skulle ske


   
SvaraCitera

gör att det inte finns någon gud hur svårt ska det vara


   
SvaraCitera

Unleash:

Varför stoppade inte Gud Hitler då?

Är ju samma svar som på frågan "Om nu gud är så god varför finns det ondska i världen?" [rolleyes]

Alltså att vi har en egen vilja och gör det vi vill då vi ändå vänt gud ryggen och inte vill ha med honom att göra. sen kan han ingripa men det gör han itne förrän det är dags...(hade jag sagt om ja varit kristen [cute])


   
SvaraCitera

Crypto:

(hade jag sagt om ja varit kristen [cute])

Då hade man kunnat ta upp förfärliga naturkatastrofer som står utanför människans makt istället. Varför tillåter Gud naturkatastrofer som dödar människor?


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Då hade man kunnat ta upp förfärliga naturkatastrofer som står utanför människans makt istället.

Inte? Säger man inte att det är vårat fe att fler och fler naturkatastrofer sker p.g.a att vi sabbar miljön? Har för mig att vi snacka om det på geografi lektionerna på gymnasiet.

Dessutom samma svar där, vi har vänt gud ryggen, vi har ansvaret för våran värld, gud lägger sig inte i [cute] förutom om vi ber han göra det [crazy] (yeah right [zzz])


   
SvaraCitera

Crypto:

Inte? Säger man inte att det är vårat fe att fler och fler naturkatastrofer sker p.g.a att vi sabbar miljön? Har för mig att vi snacka om det på geografi lektionerna på gymnasiet.

När det gäller vissa naturkatastrofer kanske människan är en triggande faktor bakom, men säg ett vulkanutbrott eller ett ponerat asteroidnedslag då...

Crypto:

vi har ansvaret för våran värld, gud lägger sig inte i [cute] förutom om vi ber han göra det [crazy] (yeah right [zzz])

Låter lite dumt att man måste ta ansvar för något som mer eller mindre står utanför ens makt. Vi kan inte ta ansvar för att en eventuell asteroid förstör vår värld, liksom.

Crypto:

(yeah right [zzz])

[y]


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Låter lite dumt att man måste ta ansvar för något som mer eller mindre står utanför ens makt. Vi kan inte ta ansvar för att en eventuell asteroid förstör vår värld, liksom.

Då vi i alla tider vänt gud ryggen och fortsätter göra det mer och mer så startade allt redan från början att allt skulle bli skit? Kanske är en "försvarsmekanism" utifall allt skulle gå åt skogen och vi vill gå vår egen väg istället för guds? Då sätts alla igång och blir värre o värre med tiden? [crazy]

Dumt och elakt ja 🙂


   
SvaraCitera

Jag antar för att många inte trodde på honom, alltså tvivlar man och är rädd så tror man inte 100%.
Mirakel händer bara om man verkligen tror.

Crypto:

.(hade jag sagt om ja varit kristen [cute])

Hette du LightInDarkness förut?


   
SvaraCitera

Unleash:

Varför stoppade inte Gud Hitler då

Gud gillar inte judar


   
SvaraCitera