Aviseringar
Rensa alla

om gymnasiet


Ämnesstartare

jag börjar gymnasiet i höst. och altså orka med att gå på all lektioner. så jag tänkte altså hur fungerar det på gymnasiet om man skolkar? är det som på grundskolan där vars det blir hemringing direkt. för jag tänkte altså när gymnasiet är frivilligt så kanske dom ser det som att det är ens eget ansvar att gå på lektionerna och därför kanske inte gör några hemringningar om man skolkar. är det så?


   
Citera

skolkar du för mkt så blir du avstängd.
ta ett år ledigt istället är mitt tips och kom tillbaka när du är tillräckligt motiverad för att GÅ PÅ LEKTIONERNA.
Dessutom så dras pengarna in


   
SvaraCitera

Angelize:

skolkar du för mkt så blir du avstängd.

Skitsnack.


   
SvaraCitera

schism:

Skitsnack.

Jag blev det i alla fall. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Angelize:

Jag blev det i alla fall. [rolleyes]

Inte jag. Hade typ 70% frånvaro på två gymnasier, blev aldrig ens hotad om att bli kickad. [tard]


   
SvaraCitera

schism:

Inte jag. Hade typ 70% frånvaro på två gymnasier, blev aldrig ens hotad om att bli kickad. [tard]

Det är så jävla orättvist. [sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fast jag blev varnad flera gånger och fick gå på möte med rektorn osv osv osv


   
SvaraCitera

Angelize:

Det är så jävla orättvist. [sad]

Kanske för att du inte klarade av proven osv? Jag hade inga problem med det.


   
SvaraCitera

Det är frivilligt tills du börjat med kurserna.


   
SvaraCitera

schism:

Kanske för att du inte klarade av proven osv? Jag hade inga problem med det.

Jo, jag klarade av proven men saken var den att jag var ALDRIG där vilket gjorde så att jag missade viktiga saker, aldrig var med på lektionerna, hamnade efter osv.


   
SvaraCitera

Angelize:

Jo, jag klarade av proven men saken var den att jag var ALDRIG där vilket gjorde så att jag missade viktiga saker, aldrig var med på lektionerna, hamnade efter osv.

Tror fortfarande inte att dom fick slänga ut dig om du hade någon anledning till din frånvaro (vilket alla har egentligen).


   
SvaraCitera

schism:

Tror fortfarande inte att dom fick slänga ut dig om du hade någon anledning till din frånvaro (vilket alla har egentligen).

Jag vet men de frågade hela tiden om det fanns någon anledning och jag nekade och nekade och sa bara att jag hamnat i en ond cirkel... sedan så var det försent att dra till med anledningar.


   
SvaraCitera

Knothole:

Orka att du inte ens börjat skolan än och redan är en kukskalle till skolkare.

Fyfan vad jag jag hatar människor som satsar på att leva på andra.

word

stalin:

för jag tänkte altså när gymnasiet är frivilligt

jobb är också frivilligt... fråga din arbetsgivare om han tycker de är lungt att du inte jobbar heltid fast med samma lön.


   
SvaraCitera

stalin:

orka med att gå på all lektioner.

Gymnasiet är frivilligt, du kan alltså välja att jobba istället.
Men lycka till med det...


   
SvaraCitera

Knothole:

Ja, bra betyg får man av att skolka och missa information. Idiot.

Är man begåvad och ute efter att lära sig så mycket som möjligt är det nog ofta smart att strunta i lektionerna ja.

Jag gjorde så i många fall när läraren var dålig/lektionerna var dåligt upplagda.


   
SvaraCitera

Knothole:

Fyfan vad jag jag hatar människor som satsar på att leva på andra.

[confused]


   
SvaraCitera