Aviseringar
Rensa alla

Om handeldvapen avreglerades, skulle du införskaffa ett exemplar?


Ämnesstartare

Nachac: Ja (Du röstade på detta alternativ)

I brist på "kanske"-alternativ. Jag skulle inte rusa ut och köpa en direkt, men jag skulle nog överväga att skaffa en. 

Nachac: varenda idiot helt plötsligt kan tänkas vara beväpnad.

Varenda idiot kan redan knivhugga dig när de vill. Märkligt nog gör de inte detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns faktiskt folk som är varenda idioter på riktigt och kan ta illa upp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Varenda idiot kan redan knivhugga dig när de vill. Märkligt nog gör de inte detta.

Nej, det kan de inte, på grund av knivlagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Ja (Du röstade på detta alternativ)

Gömd bakom raddor av lås. Mest för att det inte skadar att ha ifall samhället degenererar bortom en viss punkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nej, det kan de inte, på grund av knivlagen.

Jo. Det enda knivlagen gör är att man blir straffad om man skulle råka ha en kniv på sig på allmän plats och polisen råkar märka det. Knivar är dock rätt små saker, så det är inga problem att ta med sig en i fickan eller väskan. Att åka hem till någon och skjuta denne i ett samhälle där skjutvapen är tillåtna är inte lättare än att åka hem till någon och kniva denne i dagens samhälle. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför skall det inte avregleras.. 

Nachac: Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Jo. Det enda knivlagen gör är att man blir straffad om man skulle råka ha en kniv på sig på allmän plats och polisen råkar märka det. Knivar är dock rätt små saker, så det är inga problem att ta med sig en i fickan eller väskan. Att åka hem till någon och skjuta denne i ett samhälle där skjutvapen är tillåtna är inte lättare än att åka hem till någon och kniva denne i dagens samhälle.

Med "kan" menade jag naturligtvis inte faktisk fysisk förmåga. Rent teoretisk kan ju någon komma hem till mig och skjuta mig nu med. Utgick emellertid från att ingen skulle vara nog tramsig att märka ord på det sättet, men ack. Man kan bära kniv på sig, men det gör de flesta inte, bland annat för att lagar har en normerande effekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Man kan bära kniv på sig, men det gör de flesta inte, bland annat för att lagar har en normerande effekt.

Nej, de flesta vill inte döda dig heller. Men om någon skulle vilja göra det skulle nog inte knivlagen stoppa denne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Nej, de flesta vill inte döda dig heller. Men om någon skulle vilja göra det skulle nog inte knivlagen stoppa denne.

Nej, precis, men en avreglering av handeldvapen skulle kunna innebära att var och varannan kotte bär på sig ett vapen och då finns risken att det används i affekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Nej, precis, men en avreglering av handeldvapen skulle kunna innebära att var och varannan kotte bär på sig ett vapen och då finns risken att det används i affekt.

Fler skulle bära vapen, ja. Men varför skulle de helt plötsligt få för sig att springa hem till dig och skjuta dig bara för det? Och de som skulle få för sig att göra det, varför springer de inte hem och hämtar en kniv först?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Nej (Du röstade på detta alternativ)
37,5% (9 röster)

litar inte på mig själv. Fast iofs, med tiden skulle fler och fler införskaffa sig, och jag hade förmodligen suttit på ett skönt vapen tillslut jag också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej pga tror aldrig det skulle kunna göra mig med nytta än skada


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra fråga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Fler skulle bära vapen, ja. Men varför skulle de helt plötsligt få för sig att springa hem till dig och skjuta dig bara för det? Och de som skulle få för sig att göra det, varför springer de inte hem och hämtar en kniv först?

Tänker om man får hem mer eller mindre främmande personer eller om dessa befinner sig i närheten eller så. Menar inte att risken är överhängande, bara att den är större.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle behöva för att göra plats i tunnelbanan. För mycket fattig pöbel.


   
SvaraCitera