Aviseringar
Rensa alla

Om jag har förstått det rätt


Ämnesstartare

Kan någon av er notera om mina kvoter är felaktiga eller ej då jag inte har lyckats memmorisera eller ja, lyckats få till uträkningen?

1. Person 1 har -1'245'000:- på sitt bankkonto och sätter in 3'457'000:-
-1'245'000 - 3'457'000 = 4'702'000:-
Person 1 har 4'702'000:- på sitt bankkonto

2. (Detta tal kan jag inte räkna ut, men är viktigt att kunna vid mitt sammanhang) : Person 2 har ränta på 1'3450:- och lånar 1'389:- för att betala resten av sin räkning. Hur mycket behöver Person 2 låna tillbaka banken som personen är skyldig dem?

3. Person 3 har -4'567'000:- på sitt bankkonto. Personen handlar för halva summan (2'283'500:-). Hur mycket har personen på kontoupplysningen?

4. (-5) + 2 = -3

5. Om ett negativt tal har två subtraktioner så blir det addition ((-2) - (-3) = -2 + 3).

6. Om ett negativt tal har en subtraktion och en addition så blir det subtraktion ((-5) + 2 = -5-2).


   
Citera
Ämnesetiketter

Fråga dina lärare om hjälp istället för att fuska. Du lär dig inget av att fuska 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är inte bra på matte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Fråga dina lärare om hjälp istället för att fuska. Du lär dig inget av att fuska 

jag tänker ta mig fan inte rådgöra med en kvinna över 40 då jag helst vill vara ensam och vara tyst. hon suger på att förklara, hon flåsar sådant och säger "men ahhh" hela tiden. I aint rådgöra henne mer än på matten.


   
SvaraCitera

hxiley:

jag tänker ta mig fan inte rådgöra med en kvinna över 40 då jag helst vill vara ensam och vara tyst. hon suger på att förklara, hon flåsar sådant och säger "men ahhh" hela tiden. I aint rådgöra henne mer än på matten.

För rädd att fråga, du kommer ifrån det . 


   
SvaraCitera

hxiley
5. Om ett negativt tal har två subtraktioner så blir det addition ((-2) - (-3) = -2 + 3).

(-2) - (-3) = 1 eller 5 har jag för mig


   
SvaraCitera

hxiley: 5. Om ett negativt tal har två subtraktioner så blir det addition ((-2) - (-3) = -2 + 3).

Ja. (-2) - (-3) = -2 + 3 = 1

hxiley: 6. Om ett negativt tal har en subtraktion och en addition så blir det subtraktion ((-5) + 2 = -5-2).

Nej. (-5) + 2 = -5 + 2 = -3
Eller om du menar högerledet som -(5-2) och inte -5-2 så stämmer det. -5-2 är (-5) - 2 = -7, medan -(5-2) = -(3) = -3.
Om det är parenteser räknas de alltid först, annars går man från vänster till höger (i alla fall då det enbart är addition och subtraktion).


   
SvaraCitera