Aviseringar
Rensa alla

om jag ringer till käftis och beskriver mitt problem


Ämnesstartare

kan man fråga dom då vad dom tror att det är för något som behöver åtgärdas och vad det kan komma att kosta?
(vet att jag kan fråga detta i telefon men jag hatar att ringa viktiga samtal och vill vara så förberedd som möjligt [blush] + min ekonomiska situation gör att jag helst vill veta vad det kommer att kosta INNAN jag är där. vill gärna kunna betala liksom)
eller blir det så att dom vill att man ska komma på undersökning först och sedan får man se då om dom fixar det direkt eller om man får en till tid? [tard]

[blush]


   
Citera
Ämnesstartare

käftis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä. Du får ju inte prata med tandis när du ringer, utan en receptionist eller sköterska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

käftis?

tandläkaren!

isola:

Nä. Du får ju inte prata med tandis när du ringer, utan en receptionist eller sköterska.

så dom tar dit en på undersökning och sedan får man se?????????? fan helvetes kuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

så dom tar dit en på undersökning och sedan får man se?????????? fan helvetes kuk

Ja!!!


   
SvaraCitera
Exner

farbror gugge:

käftis?

isola:

tandis

tandläkare

enhimmelskdrog:

kan man fråga dom då vad dom tror att det är för något som behöver åtgärdas och vad det kan komma att kosta?

Det kan man göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tandläkaren!

det är väl gratis när man är under 20?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja!!!

aja,. har råd med undersökning iaf.......... får väl tigga pengar av någon om jag behöver mer sen [sad]

Exner:

Det kan man göra.

fast om det bara är en receptionist lär ju inte hon kunna nåt om tänder. kanske. blö

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

farbror gugge:

det är väl gratis när man är under 20?[confused]

kostar fr.o.m det år man fyller 20!


   
SvaraCitera
Åtta

farbror gugge:

det är väl gratis när man är under 20?

Tror att det är olika i olika landsting. Men åtminstone där jag bor och har bott så slutar det vara gratis det år som man fyller 20. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Det kan man göra.

Receptionister varken kan eller får diagnostisera. H*n kommer endast med all säkerhet säga att hon ska komma in och röntga och träffa tandis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tror att det är olika i olika landsting. Men åtminstone där jag bor och har bott så slutar det vara gratis det år som man fyller 20.

aha, så kan det nog vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juste!! kan det bli så att dom bestämmer sig för att sätta dit hörnet på min tand (tar ju liksom max 10 min, har gjort det förr) när jag egentligen bara är där för undersökning? och isf, tar dom betalt både för undersökning + hörnditsättandet? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heeeeeeeeeeeeeeeelp


   
SvaraCitera
Exner

isola:

Receptionister

Tänk gärna ett steg längre.

enhimmelskdrog:

eeeeeeeeeeeeeeeelp

Hej, jag heter EHD och har en krona som gått sönder. Skulle vilja vilja veta vilka alternativ som finns, och hur mycket det kostar. Tandläkaren kan ringa upp mig senare, om det passar honom bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Tänk gärna ett steg längre.

Du får inte prata med tandläkaren när du ringer och även om de mot all förmodan skulle koppla samtalet vidare till en sådan så kan h*n inte ställa någon diagnos via telefon.


   
SvaraCitera