Aviseringar
Rensa alla

om jag ringer till käftis och beskriver mitt problem


Exner

isola:

h*n inte ställa någon diagnos via telefon.

Han vet på ett ungefär vad lagning av sprucken krona kostar, och ungefär, vad utdragning kostar - tandvård och fakturering är hans yrke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Han vet på ett ungefär vad lagning av sprucken krona kostar, och ungefär, vad utdragning kostar - tandvård och fakturering är hans yrke.

Jaa, men det kan man lika gärna kolla på deras hemsida om det ska vara så. Det går inte med säkerhet att säga att det är det enda problemet. Så därför undviker de att ställa diagnoser via tele.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

+ min ekonomiska situation gör att jag helst vill veta vad det kommer att kosta INNAN jag är där. vill gärna kunna betala liksom

De gör en undersökning, sen kommer de med prisförslag. Sen kan man säga: "Nä har inte råd!!!".

enhimmelskdrog:

när jag egentligen bara är där för undersökning? och isf, tar dom betalt både för undersökning + hörnditsättandet

Tror inte att de gör något som kostar extra utan att berätta det först :s

Obs: har ingen egen erfarenhet, har bara läst vad som står på folktandvårdens hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

De gör en undersökning, sen kommer de med prisförslag. Sen kan man säga: "Nä har inte råd!!!".

har redan ringt nu [smile] hon i telefon sa att dom kunde skippa undersökningsdelen eftersom jag nyss hade varit inne på en undersökning (7 dec), hon satte bara upp en tid för lagning [blush]
Dold text: ska ta räkningen på faktura och be mina föräldrar om lite sponsring [blush]

Nintendo:

Tror inte att de gör något som kostar extra utan att berätta det först :s

haha nej klart dom berättar och frågar om det går bra etc! men jag måste ju fixa den liksom 🙁


   
SvaraCitera