Aviseringar
Rensa alla

Om journalister


Ämnesstartare

Journalister kan inte förstå att det som är intressant är inte nödvändigtvis viktigt, de flesta kan inte ens förstå att det som är sensationellt inte nödvändigtvis är intressant. Vad har ni att säga om journalister?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Journalisterna jobbar på en marknad som alla andra och resultatet blir därefter. Jag vet inte om man kan skylla på journalister i sig utan att ta hänsyn till hur systemet dom verkar i är uppbyggt och hur man instutionaliseras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Journalisterna jobbar på en marknad som alla andra och resultatet blir därefter. Jag vet inte om man kan skylla på journalister i sig utan att ta hänsyn till hur systemet dom verkar i är uppbyggt och hur man instutionaliseras.

Jo de blir såklart formade av den miljö de lever i, men det förändrar inte faktum att de inte kan se skillnad på vad som är sensationellt, intressant och vad som faktiskt är viktigt att veta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

faktum att de inte kan se skillnad på vad som är sensationellt, intressant och vad som faktiskt är viktigt att veta. 

varför skulle alla journalister vara oförmögna att skilja på yrke och privatliv? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jo de blir såklart formade av den miljö de lever i, men det förändrar inte faktum att de inte kan se skillnad på vad som är sensationellt, intressant och vad som faktiskt är viktigt att veta. 

Det är en illusion det där med den tredje statsmakten osv tror jag. Man representerar trots allt ett företag med vinstintressen först och främst och har affärsintressen att beakta.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Tror att journalister inte är mer än en spegling av samhället, kräver övriga samhället nyheter med kvalitativt innehåll då strävar också journalister också efter att ge sånt.

Expressen har ju exempelvis Sveriges i särklass största nyhetsredaktion, vilket är lite intressent med tanke på vad dom producerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

varför skulle alla journalister vara oförmögna att skilja på yrke och privatliv? 

Arbetsskada. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Surfa in på brittiska tidningar eller bild.de så får du se att i Sverige så är det hyfsad kvalité i jämförelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Arbetsskada. Galen

jag undrar hur du drar slutsatsen utifrån de observationer du beskriver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De skriver inte om vad de personligen tycker om. De måste som sagt anpassa sig till en marknad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
De skriver inte om vad de personligen tycker om. De måste som sagt anpassa sig till en marknad.

Vi får väl avskaffa den marknaden om det är sant. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommer ni ihåg dom 2 journalisterna från i somras som hade varit i etiopien?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glad

ennie:
kommer ni ihåg dom 2 journalisterna från i somras som hade varit i etiopien?

mm när du säger de så, dårå? 


   
SvaraCitera