Aviseringar
Rensa alla

Om kommunkation här på um


Ämnesstartare

Hej,

Det kan vara så att jag är otydligt när jag kommunicear med folk. Eller att jag är känd för att vara elak. Eller att det är vanligt att folk är elaka här emot varandra.

Jag har dock stött på nu flera gånger att folk blir nojiga och tror att jag är ironsik eller sarkastisk, eller vill tala över dom. Är det någon mer som känner igen sig i min beskriving? Vad kan man göra åt problemet?

Jag är inte som de flesta tror.


   
Citera
mynona

Oroa dig inte för sådant. Folk förstår saker och ting utifrån sin egen historia och därmed kommer man alltid att uppröra någon oberoende av hur man uppträder, här och annars, därför vinner man på att vara sig själv. Man kan bara ta ansvar för vad man har för avsikter, andra får ta ansvar för hur de uppfattar en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Eller att jag är känd för att vara elak.

Känner inte igen detta. Nickade du något annat tidigare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så är det många som verkar här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr du verkar va helt dum i huvudet av det jag läst men säger inget...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk här är både elaka och sarkastiska ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Känner inte igen detta. Nickade du något annat tidigare?

Jag har nickat andra saker. Jag vill dock ha mer focus generellt för jag tror det är mer produktivt.

OF 5:

Så är det många som verkar här.

dazed:

Folk här är både elaka och sarkastiska ibland.

Är det inte ett problem? Vad beror det på? Är det något man kan göra något åt?

mynona:

Folk förstår saker och ting utifrån sin egen historia och därmed kommer man alltid att uppröra någon oberoende av hur man uppträder, här och annars, därför vinner man på att vara sig själv. Man kan bara ta ansvar för vad man har för avsikter, andra får ta ansvar för hur de uppfattar en.

Jag håller helt och hållet med dig. Att folk inte inser detta är dock ett problem, att man förväntar sig att man ska bli hånad och häcklad. Börjar inte det bli tröttsamt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jag har nickat andra saker. Jag vill dock ha mer focus generellt för jag tror det är mer produktivt.

aha fockus stavas inte så kan du inte svenska ir!!!! jvla cp!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Är det inte ett problem? Vad beror det på? Är det något man kan göra något åt?

allting blir väll vad man gör det till antar jag. personligen använder jag UM som avstjälpningsplats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Känner inte igen detta. Nickade du något annat tidigare?

Fd Asha m.fl


   
SvaraCitera
mynona

kulturmarxisten:

Jag håller helt och hållet med dig. Att folk inte inser detta är dock ett problem, att man förväntar sig att man ska bli hånad och häcklad. Börjar inte det bli tröttsamt?

Ja, men det är ingenting att göra åt, så man måste tvinga sig att vägra bry sig om sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Är det inte ett problem? Vad beror det på? Är det något man kan göra något åt?

Ibland är det förstås, det är inbyggt i kulturen här som är speciell men ändå typiskt mänsklig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Fd Asha m.fl

Jaha [bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

aha fockus stavas inte så kan du inte svenska ir!!!! jvla cp!!!!!

Nej, det är mycket saker jag inte kan.

Xisco:

Fd Asha m.fl

Det stämmer.

dazed:

Ibland är det förstås, det är inbyggt i kulturen här som är speciell men ändå typiskt mänsklig.

Att man ska trycka ner andra?

OF 5:

allting blir väll vad man gör det till antar jag. personligen använder jag UM som avstjälpningsplats.

OK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jaha

[smile]


   
SvaraCitera