Aviseringar
Rensa alla

Om man är dum/lågt IQ -


Ämnesstartare

Vad gör man?


   
Citera
Ämnesstartare

ägna dig ej åt saker som kräver smarthet.


   
SvaraCitera

Jobbar på golvet på industri och får ryggproblem vid 45.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låt det vara så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spela schack typ, har hört att man blir mer intelligent av det.
man hör ju ofta att "iqn kan ej förändras wööh!" men har aldrig fått några konkreta bevis för detta[crazy]
det där med schack har jag dock hört från tillförlitlig källa (minns ej nu dock[blush])

men w/e, alla kunde ju varit smartare än vad de är men de flesta klarar sej hyfsat iaf[smile]

förstod du vajasa nu[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enstaka iq-test säger inte så mkt. det räcker med att vara lite alert så fattar man plötsligt grejen och höjer sig 20 p


   
SvaraCitera

Tickstart:

spela schack typ, har hört att man blir mer intelligent av det.

Man kan inte bli mer intelligent när man är vuxen. Hjärnan har förlorat sin plasticitet. Man kan dock öka sin kunskap inom ett särskilt ämne. Om man håller på med uppgifter som påminner om de man får på ett IQ -test kan man "fuska" igenom att kunna det som kunskap istället för naturligt. PÅ så vis kan man "öka" sin IQ som vuxen. Men testet förlorar sitt syfte då och man lurar bara sig själv.


   
SvaraCitera

Vad jag vill ha sagt är att man ska stimulera hjärnan med positiva saker så länge man har makten att faktiskt omforma den.


   
SvaraCitera

läs böcker, gör korsord/sudoku och lyssna på klassisk musik.
stimulera hjärnan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knulla[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

ägna dig ej åt saker som kräver smarthet.

varför när man ändå inte är smart? kräver ju bara mer av mentaliteten och man orkar ej.

Slumpartad:

Jobbar på golvet på industri och får ryggproblem vid 45.

typ så....

enhimmelskdrog:

låt det vara så

Gillar inte att bli kallad dum, och ju mer jag tänker på det desto mer deprimerad blir jag.

Tickstart:

förstod du vajasa nu[blush]

näje! 🙁

Schism:

enstaka iq-test säger inte så mkt. det räcker med att vara lite alert så fattar man plötsligt grejen och höjer sig 20 p

Hur ska man kunna basera ens IQ på tester ifall det verkligen är så?

RyalNotch:

Man kan dock öka sin kunskap inom ett särskilt ämne

Precis, men jag vill kunna bara vara smart annars, annars känner jag mig inte som en medmänniska och min självkänsla försvinner ;(

RyalNotch:

Vad jag vill ha sagt är att man ska stimulera hjärnan med positiva saker så länge man har makten att faktiskt omforma den.

Vadå omforma? -smarta jag pratar- 😀

Redbulls:

läs böcker, gör korsord/sudoku och lyssna på klassisk musik.
stimulera hjärnan.

Till villken nytta?

Gör det mig smartare? gör det mig mer social? gör det mig godtagbar för tjejer? människor i övrigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

varför när man ändå inte är smart? kräver ju bara mer av mentaliteten och man orkar ej.

ja asså, om du blir busschaffis kommer inte din osmarthet märkas så mycket, men om du börjar ägna dig åt partickelfysik kommer det bli ganska uppenbart -vilket är dåligt.


   
SvaraCitera
höna

fuskade i iq testet lol, va betyder de


   
SvaraCitera
mynona

Ta inte IQ-test på för stort allvar. Jag har aldrig brytt mig om dem. Jag har alltid varit skeptisk till att man kan mäta intelligens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ta inte IQ-test på för stort allvar. Jag har aldrig brytt mig om dem. Jag har alltid varit skeptisk till att man kan mäta intelligens.

Varför skeptiskt när det är något som bevisar hur smart du är, det finns ju där just för att mäta ens intelligens.

höna:

fuskade i iq testet lol, va betyder de

Att du är lat


   
SvaraCitera