Aviseringar
Rensa alla

Om man behöver en internetserver


Ämnesstartare

Som dels fungerar jättebra som diskussionsforum,
har en mailtjänst som är frikopplad och kan användas för att maila människor med @etc.se adresser, som kan användas för privata chatter och för chatter generellt, vad rekommenderar ni för alternativ?

Jag tittar på PhpBB och att kombinera det med mailtjänster och dylikt, men även kommersiella alternativ är bra idéer, så länge man inte är bunden till en server och är fri att modifiera, ändra och kan byta ägare till sina servrar när man vill - hur är det man ska göra då?


   
Citera
Åtta

Det du söker verkar inte vara en internetserver, utan något form av content management system som kan använda sig av serverns mailprogram.

När det gäller forum så finns det en uppsjö. För att nämna några så finns PHPBB, SMF, och PunBB som alla är gratis (och så vitt jag kan minnas även open source). Vill du ha en mer komplett lösning med forum, chatt och allt vad du kan tänka dig så kan du ju kika på Joomla, som i likhet med de forum jag nämnde är skrivet i PHP - och därför fungerar på de flesta webbservrar.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Åtta

Gentlernen:

vacuity

Trådskaparens krav var rätt vaga, så då torde väl det vara lämpligt att använda vag terminologi? De första sakerna jag nämnde var alla forummjukvara, men jag nämde även Joomla som exempel på mjukvara han skulle kunna använda - och Joomla är ju verkligen inte bara ett forum, utan snarare ett system för att lagra, processera och presentera någon typ av information.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera