Aviseringar
Rensa alla

Om man dömer folk utifrån religion eller ursprung...


S3ON:

Så tänker man!

ja, man tänker dåligt.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

ja, man tänker dåligt.

Inte nödvändigtvis. Finns en hel del problem med religioner hit och dit.


   
SvaraCitera

Jag håller med. Är så trött på dessa ständiga argumentationsfel som förekommer här:

* Ahmed är kriminell.
* Ahmed är också invandrare.
* Alltså är invandrare kriminella.

...är lika dumt som:

* Rasister tycker inte om invandrare.
* Tommy tycker inte om Ahmed.
* Ahmed är invandrare.
* Alltså är Tommy rasist.

Hah, nu spräckte jag myten om att alla svenskar som förespråkar mångkultur är självhatande.


   
SvaraCitera

tkr vi dödar aklla
har massa förtryckta aggressioner, kan ta t dem jao


   
SvaraCitera

S3ON:

Så tänker man! [y]

mmmm men du är ju ente så känd för å va smart


   
SvaraCitera

man tänker inte, man känner
iaf jag[censur]


   
SvaraCitera

Tror ingen dömer bara pga ett fall. När däremot hundratals människor från samma grupp, t.ex muslimer gång på gång, mördar, misshandlar, våldtar etc, så tycker inte jag att det är en förhastad slutsats att döma ut islam som en våldsbenägen religion.


   
SvaraCitera

S3ON:

Inte nödvändigtvis. Finns en hel del problem med religioner hit och dit.

Jo, nödvändigtvis. Alla anhängare av en religion är inte likadana, därför är det idiotiskt att döma någon efter den religion de anser sig tillhöra.


   
SvaraCitera

Old McDonald:

Tror ingen dömer bara pga ett fall. När däremot hundratals människor från samma grupp, t.ex muslimer gång på gång, mördar, misshandlar, våldtar etc, så tycker inte jag att det är en förhastad slutsats att döma ut islam som en våldsbenägen religion.

trots att hundratusentals människor som inte tillhör gruppen gör samma sak? ja, det verkar ju jävligt intelligent.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Ah men ok: Gilla Mohammed - gilla hockey, same same![wink]

lögn. det finns muslimer som inte är klappmongon.


   
SvaraCitera

Jag tar absolut in religion i min bedömning av människor, och socioekonomiskt ursprung och klassbakgrund med för den delen (inte så mycket geografiskt dock). Därmed inte sagt att jag låter det vara den avgörande faktorn eller att jag sätter deras människovärde efter det.

Precis som med andra kulturrelaterade drag så kan det ge en första fingervisning om hur personen är, men naturligtvis är det inget man ratar en person för. Jag brukar försöka ge alla en chans oavsett religion och ursprung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

avgörande faktorn

Stringburka:

Jag brukar försöka ge alla en chans oavsett religion och ursprung.

Det är det jag menar... varför folk har sådant som avgörande och inte ger alla en chans.[crazy]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Det är det jag menar... varför folk har sådant som avgörande och inte ger alla en chans.[crazy]

[y]
Dold text: OT: Sorry att jag var lite väl packad igår, blev kanske lite väl ekivok på msn...


   
SvaraCitera

Då är man trångsynt.


   
SvaraCitera

Inskränkt uppfostran och miljö etc.


   
SvaraCitera