Aviseringar
Rensa alla

om man har kondylom...


Ämnesstartare

Var ska man gå till om man har kondylom och vill få bort skitet :P? Jag har aldrig haft sex men har på något sätt blivit smittad med det. Kondylom är väl könsvårtor man har på penisskaftet typ eller på själva penisen? Jag undrar också om man måste visa kuken för en läkare, lite skämmigt att visa den för en person man inte känner lol


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

1. Väx upp. Har man oskyddat sex får man räkna med att behöva visa kuken för en läkare senare.

2. Ring till sjukhusets STD-mottagning eller till ungdomsmottagningen och boka tid, du får högst troligen en salva utskriven som tar bort symptomen på 3 dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

´Haha förlåt läste nu att du aldrig haft sex. Otur där grabben [bigsmile] Men är nog inte kondylom då, men sök upp en läkare ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ballt att få en könssjukdom utan att ha haft sex!!1
bra jobbat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte rakat dig då? Med väldigt misslyckat resultat...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulus Af Tarsus:

Vad ballt att få en könssjukdom utan att ha haft sex!!1
bra jobbat.

Matilda1988:

´Haha förlåt läste nu att du aldrig haft sex. Otur där grabben [bigsmile] Men är nog inte kondylom då, men sök upp en läkare ändå.

lol, man kan faktiskt få kondylom utan att ha haft sex(t.ex. ärva det från föräldrar) och jag är ganska säker på att det är könsvårtor runt mitt penisskaft. Har haft det ganska länge och det har stört mig ganska mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ggyo:

lol, man kan faktiskt få kondylom utan att ha haft sex(t.ex. ärva det från föräldrar) och jag är ganska säker på att det är könsvårtor runt mitt penisskaft. Har haft det ganska länge och det har stört mig ganska mycket.

Ok, men som sagt. Ring till STD-mottagningen på sjukhuset, en vårdcentral eller ungdomsmottagningen och boka tid. Då kan du få salva utskrivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ggyo:

lol, man kan faktiskt få kondylom utan att ha haft sex

ok. könssjukdomar är inte mitt område.
ungdomsmot. finns för dig, lovar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Har inte rakat dig då? Med väldigt misslyckat resultat...

...tycker/tror jag iaf.

rakat mig var? På penisen XD? Ja, jag har rakat könshåret men jag hade kondylom innan, jag ska fan inte raka mig där nere mer eftersom det kliade ganska mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Ok, men som sagt. Ring till STD-mottagningen på sjukhuset, en vårdcentral eller ungdomsmottagningen och boka tid. Då kan du få salva utskrivet.

yepp, ska göra det då. Vad står STD för något? Jag ringde till vårdcentralen och de sa att jag skulle söka mig till ungdomsmottagningen så jag får väl göra det. Är bara lite nervös för att det är första gången jag går dit och det känns lite skämmigt om någon ska ta och titta på penisen. Finns det läkare i UM? Jag trodde att de bara gav ut kondomer där och pratade om sex, sjukdomar etc. med patienten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulus Af Tarsus:

Vad ballt att få en könssjukdom utan att ha haft sex!!1
bra jobbat.

det kan smittas under födsel om hans mamma hade det så käften tönt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ggyo:

Vad står STD för något?

sexually transmitted diseases, d.v.s. sexuellt överförbara sjukdomar

men ungdomsmottagningen kanske är bättre, vet ej, har själv dåliga erfarenheter av dem, de har väldigt lite tid och många patienter. du får nog snabbare tid på sjukhuset


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bogen:

det kan smittas under födsel om hans mamma hade det så käften tönt

jag läser inte på, jag bara slänger ur mig saker.
käft själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulus Af Tarsus:

jag läser inte på, jag bara slänger ur mig saker.
käft själv?

hahh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulus Af Tarsus:

jag läser inte på, jag bara slänger ur mig saker.
käft själv?

slå han, slåååååååååååååååå han


   
SvaraCitera