Aviseringar
Rensa alla

om man inte förstår sarkasm


Tråd rensad på OT, håll er till ämnet i fortsättningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråkig.[crazy]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Nej. En del personer med asperger förstår inte sarkasm och ironi. Långt ifrån alla.

Inte alla nej, men det är väldigt vanligt enligt faktaböckerna jag läst.


   
SvaraCitera

Complicated:

Inte alla nej, men det är väldigt vanligt enligt faktaböckerna jag läst.

Jag har träffat en person med asperger som helt saknat förmåga att uppfatta ironi, och jag har träffat rätt jävla många av dem.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag har träffat en person med asperger som helt saknat förmåga att uppfatta ironi, och jag har träffat rätt jävla många av dem.

sluta käfta kvinna[mad] du har knappast träffat majoriteten i världen om man säger så.


   
SvaraCitera

Complicated:

sluta käfta kvinna du har knappast träffat majoriteten i världen om man säger så.

Om du inte vill att folk ska säga emot dig så borde du inte ha fel från början heller. Anger faktaböckerna du läst en procentsiffra för "väldigt vanligt"?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Om du inte vill att folk ska säga emot dig så borde du inte ha fel från början heller. Anger faktaböckerna du läst en procentsiffra för "väldigt vanligt"?

nope, stod mest att det var vanligt förekommande.
anger dina s.k erfarenhet det?


   
SvaraCitera

Complicated:

nope, stod mest att det var vanligt förekommande

Och du tyckte att det var specifikt nog för att påstå att personer med asperger inte förstår ironi?

Complicated:

anger dina s.k erfarenhet det?

3,5%.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Och du tyckte att det var specifikt nog för att påstå att personer med asperger inte förstår ironi?

Amen vanligt förekommande då, besserwisser.


   
SvaraCitera

varför togs det rättvisande svaret på TS fråga bort?


   
SvaraCitera

Complicated:

Amen vanligt förekommande då, besserwisser.

Om du helt enkelt ser till att ha rätt från början så slipper du bli så irriterad för att folk rättar dig.

OF 5:

varför togs det rättvisande svaret på TS fråga bort?

Vilket då?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Om du helt enkelt ser till att ha rätt från början så slipper du bli så irriterad för att folk rättar dig.

Jag är mer irriterad på din attityd än något annat.


   
SvaraCitera

Complicated:

Jag är mer irriterad på din attityd än något annat.

Min attityd gentemot folk försämtas rätt rejält när de ber mig "sluta käfta" i ett diskussionsforum.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Min attityd gentemot folk försämtas rätt rejält när de ber mig "sluta käfta" i ett diskussionsforum.

jesus vad humorfri man kan vara då O.o


   
SvaraCitera

mediakatt:

Vilket då?

Att namnet på det TS söker är, konkret tänkande.

Därav onödigt att ta bort det enda inlägg i tråden som faktiskt behandlade funktionen och inte en sjukdom där det är ett av flera kännetecken.


   
SvaraCitera