Aviseringar
Rensa alla

Om man själv är sin största fiende


Ämnesstartare

Hur gör man för att förbättra sin självuppfattning? Då menar jag att man har dålig självkänsla, inte tycker att man själv är värd något bra, låter sig utnyttjas av killar, sviker sig själv och inte behandlar sig själv med respekt. Hur ändrar man det dåliga mönstret? Om man har haft det så hela livet.


   
Citera
penja

du är värdefull [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Om man själv är sin största fiende

så lyssnar man på denna låt.


   
SvaraCitera

Man tänker posetivt 24/7 och ahh, ändrar på dåliga vanor

😉

sj behndlar jag inte min egna kropp så bra
* den skulle må skit mycket bättre om den kom ut och rörde på sig lite [rolleyes] *

men du kan ju börja med posetivt tänkande iaf, det löser dom flesta problemen [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

du är värdefull

Det är svårt att tänka så när man inte tycker det [crazy]. Men mycket beror det på att jag vet att jag gör fel och dumma saker hela tiden.


   
SvaraCitera

Carrexiz:

Det är svårt att tänka så när man inte tycker det

du ska tänka posetivt, och jo du är ju värdefull för alla som du känner [bigsmile]

😉


   
SvaraCitera
penja

Carrexiz:

Det är svårt att tänka så när man inte tycker det

ah, jag vet.
komplimanger och snälla ord går rakt igenom.

är svårt att veta hur man ska förbättra det..


   
SvaraCitera

Man tar kontakt med psykolog. ​Här är länk för personer folkbokförda i tex Linköpings kommun. proffessionell hjälp lär vara deg znabbaste och mest hållbara sättet när du väl bestämt dig. Gratis ditt tjugonde år ut.


   
SvaraCitera

Haha driver jag med mig själv eller, znabbast, lol


   
SvaraCitera

deg znabbaste


   
SvaraCitera
mynona

Självskadebeteende är en negativ spiral. Om man har dålig självkänsla och sedan blir utsatt dålig behandling, så tror man att man förtjänar att bli dåligt behandlad.

Då tycker man att det inte spelar någon roll hur man blir behandlad i fortsättningen. Och varje gång man råkar ut för det så intalar man sig att man förtjänar det; därför sänks alltså självkänslan för varje gång man utsätter sig för den behandlingen. Man blir van.

Vänj dig alltså vid något annat. Vänj dig av vid att utsätta dig för saker som du mår dåligt av. Då vänjs du av med att tänka att det inte spelar någon roll hur du blir behandlad. Ta det dag för dag. Dess fler dagar du lägger mellan gångerna, desto längre tid blir det mellan de gånger då du tänker på dig själv som värdelös.

Försök.

Dold text: Och efter att ha sett vad du skrivit tidigare, så vill jag gärna tillägga att det där med att du har mycket sex inte alls behöver vara något problem; det som är ett problem är att du inte bryr dig om hur de behandlar dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Hur gör man för att förbättra sin självuppfattning?

Man omger sig runt människor som vill en väl. Människor man trivs tillsammans med och som får en att må bra. Sedan behöver man någon man kan vädra sina tankar hos. Vare sig det är en bra vän eller någon kurator att prata med. Använd bloggen för att skriva ut sina känslor när du mår som värst. Brukar må sådär ibland, då känner jag för att människor kan göra vad de vill med mig, jag har slutat bry mig. Som en trasdocka, begagnad, känslolös, känslokall, livlös.

Sedan är frågan, varför du mår dåligt över huvud taget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vattuman:

Sedan är frågan, varför du mår dåligt över huvud taget?

För att jag anses vara en billig slampa som ligger med allt och alla av många i min stad.. Och många vet om att jag sålt mig [shake]


   
SvaraCitera

jag rekommenderar kbt varmt.


   
SvaraCitera