Aviseringar
Rensa alla

Om man vill läsa en bra utbildning, vilken är det?


Ämnesstartare

Anura:

Inte på maskin, där finns det massa bilnördar som gillar att mecka med bilen och ta en bärs. Väldigt WT

nej.

Anura:

då kanske man får fråga vad du läser? För du verkar ta illa upp? Är du en nörd?

suck... det som fick dig att skriva det där, det är d som kommer att få dig att misslyckas, oavsett utbildnig. förstår du inte att jag tar illa upp när jag ser din trångsynthet? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

massa asociala, oskulder, nördar osv.

fast det här är inte gymnasiet. De där "reglerna" gäller inte i universitetet, pga att alla vettiga växt ifrån detta. Alla utbildningar kommer innehålla en stor blandning av människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vaJOO:

suck... det som fick dig att skriva det där, det är d som kommer att få dig att misslyckas, oavsett utbildnig. förstår du inte att jag tar illa upp när jag ser din trångsynthet?

Jag är ledsen om du ser mig som trångsynt, det är jag definitivt inte. Men det är bara den här bilden jag har fått när jag har sett människor på skolan, vänner har förklarat osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

fast det här är inte gymnasiet. De där "reglerna" gäller inte i universitetet, pga att alla vettiga växt ifrån detta. Alla utbildningar kommer innehålla en stor blandning av människor.

Det är fortfarande en fördom inom ingenjörsvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är fortfarande en fördom inom ingenjörsvärlden.

skapa dina egna fördomar istället för att lyssna till andras.

ett tips bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

skapa dina egna fördomar istället för att lyssna till andras.

Ett bra tips ju. Men det finns sådan beslutsångest att det inte ens är sant...


   
SvaraCitera

Anura:

Så du menar alltså att folk som läser till ingenjör inte saknar en viss social kompetens? Och att dem flesta är lite av vad man skulle kalla forever alone.

Jag rekomenderar dig att gå om gymnasiet ett par gånger, växa upp och sluta vara rädd för att få en oskuld till kompis [rolleyes]

Anura:

Hade en gymnasielärare som fortfarande betalade sina CSN lån vid 50 års åldern

De flesta betalar tillbaka på sina lån betydligt längre än efter sin 50 års dag. Oavsett vad du tjänar finns det ingen poäng med att betala tillbaka det så snabbt du kan, det är ingen tävling.

Anura:

Som inte har testat på alkohol förrän man kommer till universitet och skall dricka sig apfull och bete sig som en 15 åring.

Efter fleråriga emipiriska studier kan jag dock intyga att detta stämmer utmärkt [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Efter fleråriga emipiriska studier kan jag dock intyga att detta stämmer utmärkt

Exakt. Vem fan vill ha ett sådant studentliv och sådana människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åhhhhhhhhhhhhhhhhd fdflskdfjsdofvcm
snälla


   
SvaraCitera

Anura:

Exakt. Vem fan vill ha ett sådant studentliv och sådana människor?

Nej fan vad jobbigt, sök jobb på lokala macken istället. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Nej fan vad jobbigt, sök jobb på lokala macken istället.

Det är väl fan inget jobb man vill jobba med resten av livet. Men man vill ju inte heller möta dessa nördar, man kanske blir en av dem. Inga tjejer osv.


   
SvaraCitera

Anura:

Det är väl fan inget jobb man vill jobba med resten av livet. Men man vill ju inte heller möta dessa nördar, man kanske blir en av dem. Inga tjejer osv

Jag förstår att du trollar, men tänk på alla stackare som inte förstår det, dom kommer ju tro att teknologer är så som du beskriver på riktigt tack vara denna tråd [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Jag förstår att du trollar, men tänk på alla stackare som inte förstår det, dom kommer ju tro att teknologer är så som du beskriver på riktigt tack vara denna tråd

Jag trollar inte! Jag lovar. Vad vill du att jag skall göra för att bevisa att jag inte trollar? Jag är helt seriös.


   
SvaraCitera

Anura:

Jag trollar inte! Jag lovar. Vad vill du att jag skall göra för att bevisa att jag inte trollar? Jag är helt seriös.

Jag vill att du söker maskinteknik, tar 180 högskolepoäng, sedan skriver du en rapport om var och en av dina kursare. Kommer du fram till att alla har varit asociala oskulder lovar jag att ta tillbaka allt jag sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Jag vill att du söker maskinteknik, tar 180 högskolepoäng, sedan skriver du en rapport om var och en av dina kursare. Kommer du fram till att alla har varit asociala oskulder lovar jag att ta tillbaka allt jag sagt.

Jag vet inte om jag vill läsa en utbildning där det är 90 % killar som gillar att mecka med bilar och dricka "bäärs!" och vråla. WT varning.


   
SvaraCitera