Aviseringar
Rensa alla

OM man vill vara gla'


Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Ja, dagens ungdomar, vad händer med världen egentligen?
Det är sorgligt.

Haha. Man lyssnar för mycket på sina kompisar. Många är väldigt lättpåverkade, eller så beror det på grupptryck.
Eller skit i familjen och då menar jag verkliga problem. Inte små problem som att man inte får gå ut, inte fått sin veckopeng eller måste göra sina läxor. [cool]


   
SvaraCitera
edroon

Have a_Cigar:

'efter detta skit kommer det som är bra

hur vet du att du kommer till det "bra" som du nämner här?? Ingen vet därför ska du vara försiktig när du skriver sånt, och börja vara snäll istället. ska du se att det du kallar "skit" är inte så hemskt som du tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edroon:

hur vet du att du kommer till det "bra" som du nämner här?? Ingen vet därför ska du vara försiktig när du skriver sånt, och börja vara snäll istället. ska du se att det du kallar "skit" är inte så hemskt som du tror.

Det kommer att bli bra! Det blir alltid så. Sen kommer det dåliga. Man har flera exempel av det. Man kan ta världhistorien, flera männsikor.

Vi tittar först på Romarriket, det var en härlig tid det. Sen kom Medeltiden och det var en rikigt hemsk tid. Sen kom Renässansen och det blev bättre och bättre. Nu har vi det rikigt bra.

Sen var det någon polack som gjorde massvis med interjuver, med judar efter andra världskriget. Det visade sig att de som trodde rikigt starkt på att det skulle bli bra överlevde, jämfört med dem som sade att det var skit och sådant.

Kanske kom lite utanför ämnet där.

Men det jag ville ha sagt var; det kommer alltid bli bra efter den dåliga perioden i livet.

Jag mådde riktigt dåligt ett tag, som jag nämnde tidigare och nu mår jag rikigt bra. Men jag vet att när somhelst kommer jag att må skit.. För jag har mått bra en längre period, ungefär ett år. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

mjau! låt oss bli vänner.

vill du det? :$


   
SvaraCitera

Lajnowh:

vill du det? :$

Kanske. Är du snygg, rik och kaffedrickare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

snygg

ja

mediakatt:

rik

min pappa är det

mediakatt:

kaffedrickare

ja


   
SvaraCitera

Lajnowh:

ja

I så fall är jag på, jag har ändå för få kompisar. Du är inte bosatt i Stockholmsområdet möjligen?


   
SvaraCitera

Shackleby:

Tråkigt för dig att du inte tycker att det är viktigt att vara glad.

När har jag sagt det?

Have a_Cigar:

Haha. Man lyssnar för mycket på sina kompisar. Många är väldigt lättpåverkade, eller så beror det på grupptryck.
Eller skit i familjen och då menar jag verkliga problem. Inte små problem som att man inte får gå ut, inte fått sin veckopeng eller måste göra sina läxor.

Ja jag mår inte dåligt pga nåt fånigt grupptryck eller skitproblem i familjen om veckopengen, utan för riktiga problem med familjen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

I så fall är jag på, jag har ändå för få kompisar. Du är inte bosatt i Stockholmsområdet möjligen?

[blush] nej


   
SvaraCitera

Lajnowh:

nej

attans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Ja jag mår inte dåligt pga nåt fånigt grupptryck eller skitproblem i familjen om veckopengen, utan för riktiga problem med familjen.

Ja, men då förstår jag varför man mår dåligt! Som jag nämnde i en kommentar!


   
SvaraCitera

Have a_Cigar:

Ja, men då förstår jag varför man mår dåligt! Som jag nämnde i en kommentar!

jaha


   
SvaraCitera

haha nog fattar jag hur du menar, om man vaknar upp och tänker "nu var den här dagen förstörd" av minsta lilla så skapar man ju sina egna problem.

men den skiten hjälper ju bara om man Egentligen har det bra fast är för tonårsfjortis för att se det.


   
SvaraCitera

dagens visdomsord, tack.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera