Aviseringar
Rensa alla

Om någon tycker att jag e ful?


Ämnesstartare

Om någon tycker att jag e ful eller om någon säger det ska jag ta åt mig eller?? ingen  är väl perfekt här i värden eller vad tycker ni? 


   
Citera
Ämnesstartare

Danne_cars: l eller om någon säger det ska jag ta åt mig eller

Nej jag hade inte brytt mig, men jag hade däremot sagt till den att det var respektlöst att säga så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

Nej jag hade inte brytt mig, men jag hade däremot sagt till den att det var respektlöst att säga så.

ok tack


   
SvaraCitera
reben


tyck den e idiot för den inte vet hur man beter sig bra ist


   
SvaraCitera
mynona

Folk har ju olika smak, den som säger så är en otrevlig människa och därmed ändå ingen vars åsikt om en är något att bry sig om, men däremot är det liksom dinkompis säger här ovan onödigt elakt att säga.

Ogillar man någon som ändå inte gör en något bör man hålla det för sig själv, den sortens kritik har ingen förutsättning att vara konstruktiv eller till någon nytta alls, därmed är det bara elakt och inget annat.

Det är samma sak när människor som inte känner mig säger att jag är högfärdig/snobbig etc. Eftersom jag inte har förtroende för bedömingen från människor som inte känner mig eller jag vet vill mig väl, kan en sådan kritik inte få någon annan effekt än att kännas som trakasserier. Jag brukar undvika dem, men vad man egentligen ska göra är förstås att säga ifrån, så gott man nu orkar och kan. Den typen av kritik har inte förutsättningen att fungera på något konstruktivt sätt. Så försök säg ifrån! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, andra människor är inte värda att lyssna på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:
Om någon tycker att jag e ful eller om någon säger det ska jag ta åt mig eller?? ingen  är väl perfekt här i värden eller vad tycker ni? 

Säg bara: Har du sett din mamma?


   
SvaraCitera
b1son

ful e ju d värsta man kan va!!!!!½ shit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen kan vara älskad av alla, tänk inte på sånt mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta inte åt dig. Alla är lika vackra, olika personer faller för olika personer bara. Man kan inte älska alla. 


   
SvaraCitera

Det är bara onödigt trams att kläcka ur sig påståenden om att någon skulle vara ful. Om någon säger att någon är ful, säger det mer om personen det kom ifrån än om själva personen det var riktat till.
Inget att ta åt sig för.

Alla är vackra, alla är snygga. Det är bara att visa uppfattar det mer än andra. Det ligger helt i betraktarens ögon.


   
SvaraCitera

Skönhet är subjektivt  är lika omöjligt att mäta skönhet som fulhet. Utsidan ger insidan en chans.  


   
SvaraCitera
Kudhos


alla har olika smaker


   
SvaraCitera

Svara ''Ta en titt på dig själv i spegeln innan du kommenterar någon annans utseende''

NFpDcWk.jpg


   
SvaraCitera