Aviseringar
Rensa alla

om ni hade en tidsmaskin som ni kunde använda 3 gånger, hur och var skulle ni gå? (man kan också bli vilken ålder man vill)


Ämnesstartare

1: new york i 70-talet för att se hur klubbarna är och generellt hur new york är som 18-åring.
2: 90-talet, så jag kan prata med min döda farfar.
3: 00-talet så jag kan uppleva mina barndoms dagar som den åldern jag är nu.


   
Citera
Haien

Vänta tills jag känner att jag vill bli yngre eller vill återuppleva något.


   
SvaraCitera

1. Åka 13 år fram i tiden och se hur mitt liv ser ut.

2. Åka 1000 år fram i tiden och se om vi bor på Mars.

3. Idk


   
SvaraCitera

Maymay:
1. Åka 13 år fram i tiden och se hur mitt liv ser ut.

2. Åka 1000 år fram i tiden och se om vi bor på Mars.

3. Idk

Fan va tråk o se sin framtid tänk om du e döende då... vafan lever man för då


   
SvaraCitera

Jag skulle åka bak t 60-talet o träffa alla släktingar som gått bort.

Åka tbx några hundra år ba för att.

Sen hade ja åkt tbx några månader o levt livet som lycklig ett tag.


   
SvaraCitera

Skulle nog åka tillbaka till tiden då jag var 3/4 år. Fanns inte så mycket att bry sig om liksom.


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)): Sen hade ja åkt tbx några månader o levt livet som lycklig ett tag.

Varför är du inte lycklig nu då? :/

Om jag är döende vid 30 års ålder får jag börja skynda på att göra något meningsfullt nu antar jag 🙂


   
SvaraCitera

1 åka tillbaks till 00 och se ifall Jesus finns eller inte
2 åka tillbaks till 1914 och ge amerikanerna andra världskrigets bombplan
3 åka till framtiden och se hur fuckat världen är


   
SvaraCitera

Åka tillbaka till år 1999 i Sverige som en 15-åring.
Gillar ju pirater men är nog inte så trevligt som det var på riktigt egentligen och hade väl även blivit dödad rätt fort. Så undviker nog, men jag hade nog gärna åkt tillbaka långt, kanske flera tusen eller tiotusentals år tillbaka till något varmt land som 20-åring.
Hade nog även åkt tillbaka till 50-talet till U.S.A. som sådär 15-åring.
Men kunde vara roligt att åka tillbaka till denna tiden också så lite osäker.
Kunde iofs vara rätt intressant att åka tillbaka till runt 1860-1910-talet någon gång till Afrika.


   
SvaraCitera

Hade åkt fram i tiden och tagit några rätta rader på lite olika lottobolagMycket glad


   
SvaraCitera

Crysilis:
Åka tillbaka till år 1999 i Sverige som en 15-åring.
Gillar ju pirater men är nog inte så trevligt som det var på riktigt egentligen och hade väl även blivit dödad rätt fort. Så undviker nog, men jag hade nog gärna åkt tillbaka långt, kanske flera tusen eller tiotusentals år tillbaka till något varmt land som 20-åring.
Hade nog även åkt tillbaka till 50-talet till U.S.A. som sådär 15-åring.
Men kunde vara roligt att åka tillbaka till denna tiden också så lite osäker.
Kunde iofs vara rätt intressant att åka tillbaka till runt 1860-1910-talet någon gång till Afrika.

Tänker på alla pirat sagor jag läste när jag var liten, solstenen m.m "varmt land" nej tack. Då är ett kallt skepp bra om det står stilla.


   
SvaraCitera

Jag skulle inte åkt eftersom att tidsresning är en paradox vars konsekvenser ej kan förutspås.


   
SvaraCitera
evene

AxxAL:
Jag skulle inte åkt eftersom att tidsresning är en paradox vars konsekvenser ej kan förutspås.

Eller på grund av det faktum att det inte fungerar.


   
SvaraCitera

AxxAL: Jag skulle inte åkt eftersom att tidsresning är en paradox vars konsekvenser ej kan förutspås

Fattar du inte att det bara är på låtsas? Eller har du aldrig hört talas om den speciella relativitetsteorin som bygger på energi x massa x tid2 ???


   
SvaraCitera

Men det skulle vara intressant att resa tillbaka så långt i tiden där det påstår att alla stora religioner har sitt ursprung för att på ett konstruktivt sätt kunna föra en debatt med alla religionstroll som påstår både det ena och det andra idag. 


   
SvaraCitera