Aviseringar
Rensa alla

Om nio dagar går mitt mobilabbonemang ut


Lounge
Ämnesstartare

Jag har just nu halebop rubbet. 4000 sms, 200 samtal, 4 gb surf för 249 kr i månaden. Jag vill få ner mina utgifter till det minimala. Kan ni rekommendera något abonnemang? Har funderat på hallon.se där man just nu för tre månader för 99 kr, därefter månadsvis 99 kr/månaden - ingen bindningstid, 5000 sms, 60 samtal men dock lite surf - 0,5 gb. 


   
Citera

Beror på vad du behöver. Behöver du annat än datatrafik?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

aristoteles:
Beror på vad du behöver. Behöver du annat än datatrafik?

Behöver inte så mkt sms och samtal, det ovanstående räcker. Men surf vill jag gärna ha mer än 0,5 gig.. 4 gb räcker så det blir över


   
SvaraCitera

Lounge: 4 gb räcker så det blir över

https://www.comviq.se/kontantkort/fastpris


   
SvaraCitera

Lounge:

Behöver inte så mkt sms och samtal, det ovanstående räcker. Men surf vill jag gärna ha mer än 0,5 gig.. 4 gb räcker så det blir över

Jag kör telia kontantkort. 600kr/år ger dig 2GB/månad. Alltså 50kr per månad för 2GB, du betalar en gång per år. Tycker det är suveränt.Cool


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Tjohej: http://webbutik.comviq.se/fastpris-abonnemang.html

Bara åtta gånger så dyrt som mitt förslagRodnar


   
SvaraCitera

Själv kör jag detta, och har så gjort i kanske 1-2 år. Och jag är nöjd Tumme uppprint_2.jpg


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag kör telia kontantkort. 600kr/år ger dig 2GB/månad. Alltså 50kr per månad för 2GB, du betalar en gång per år. Tycker det är suveränt.Cool

Men det är bara surf eller?

Tjohej:
http://webbutik.comviq.se/fastpris-abonnemang.html

Det där verkar ju rätt bra med!


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Fast lite dyrt för bara 0,2 eller 1 gb..


   
SvaraCitera

Lounge: Men det är bara surf eller?

För 600/år är det bara surf ja, sen funkar det som ett vanligt kontantkort. Att ringa och sms'a är inte så billigt, så telia kontantkort är mindre bra om du vill ringa och sms'a mycket.

Men för bara data tycker jag det är en bra deal.


   
SvaraCitera

Lounge:
Fast lite dyrt för bara 0,2 eller 1 gb..

Sant, men det beror ju helt på vad du ska göra. ,0,2 och 1 gb går ju åt rätt snabbt om du surfar mycket.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

aristoteles: För 600/år är det bara surf ja, sen funkar det som ett vanligt kontantkort. Att ringa och sms'a är inte så billigt, så telia kontantkort är mindre bra om du vill ringa och sms'a mycket.

Men för bara data tycker jag det är en bra deal.

Jo för data är det bra.. men hmmmm. Får kolla runt helt enkelt!

Tjohej: ,0,2 och 1 gb går ju åt rätt snabbt om du surfar mycket.

Ah precis det är därför jag behöver mer fast billigare..


   
SvaraCitera

Lounge: Får kolla runt helt enkelt!

Det finns en liknanade deal för sms också, för 500kr/år för du 5000 sms per månad. Så är man stor sms-missbrukare så är det bra. Tyvärr känner jag inte till något liknanade för samtal.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

aristoteles:

Det finns en liknanade deal för sms också, för 500kr/år för du 5000 sms per månad. Så är man stor sms-missbrukare så är det bra. Tyvärr känner jag inte till något liknanade för samtal.

Tack för dina förslag! Man skulle ju kunna kombinera surfen med ett billigt abonnemang för sms/samtal!


   
SvaraCitera