Aviseringar
Rensa alla

Om Obama vinner valet


vad han än gör så får han inte avskaffa dödstraff...

lyckas han dessutom bringa fred och välfärd i mellanöstern så är han rätt person! frihandel hade inte vart så dumt heller...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag tycker båda uttalandena är precis lika korkade. Intelligens och preferenser ligger varken i kön eller hudfärg.

jag sa inte att hon skulle vara bättre, bara att det skulle vara en stor skillnad. kvinnor tänker/går efter mer med hjärtat (moder instinkter) och männen tänker mer med hjärnan (maaakt).. läste jag nånstans [zzz]

Nachac:

(neger *hysch*)

nödvändigt?[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

jag sa inte att hon skulle vara bättre, bara att det skulle vara en stor skillnad. kvinnor tänker/går efter mer med hjärtat (moder instinkter) och männen tänker mer med hjärnan (maaakt).. läste jag nånstans [zzz]

För det första kan du riva sönder de papper där du läste det (och om du läste det på internet kan du riva sönder några andra papper bara för symbolikens skull.) Det där låter som en generalisiering av grövsta och värsta sort.

För det andra: Om det nu vore så skulle det vara vansinne att en kvinna på posten istället för en man. En härskare måste främst lyssna till sin hjärna, känslor får inte ta överhanden.

Regn:

nödvändigt?[tired]

Nej, jag är trött och passar på att strö kängor omkring mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

För det första kan du riva sönder de papper där du läste det (och om du läste det på internet kan du riva sönder några andra papper bara för symbolikens skull.) Det där låter som en generalisiering av grövsta och värsta sort.

Jag har tyvärr inte det pappret, tror jag läste det på internet.[rolleyes]

Nachac:

För det andra: Om det nu vore så skulle det vara vansinne att en kvinna på posten istället för en man. En härskare måste främst lyssna till sin hjärna, känslor får inte ta överhanden.

Nej, det ska vara tvärtom. Man ska tänka på folket och på människans rättigheter. Däremot är det dåligt att tänka på makt och kontroll hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regn:

Nej, det ska vara tvärtom. Man ska tänka på folket och på människans rättigheter. Däremot är det dåligt att tänka på makt och kontroll hela tiden.

Riktigt så enkelt är det inte.

Anta att du stöter på en fattig, utsvulten unge. Ditt "hjärta" säger åt dig att hjälpa den stackaren, men ger du bort pengar har du inte alls lika mycket till din familj. Visst, de behöver dem inte lika mycket, men är ändå delägare i pengarna.

Om man är härskare och följer sitt "hjärta" alltför mycket kan det få väldiga konsekvenser för landet. Ens främsta skyldighet är inte till ens samvete, utan till folket.


   
SvaraCitera

om obama vinner valet skulle jag äta smör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

om obama vinner valet skulle jag äta smör

Börja ät


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om McFail vinner valet så vet jag att det är dags att starta en terrorgrupp. Om Obama vinner så kommer han förmodligen bli skjuten. Ofta USA skulle klara av att ha en intelligent president efter de senaste åtta åren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingenting kommer förändras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Form av smutskastning i USA. <3

Väldigt förståligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så blir USA bättre än det var innan.

Oh wait..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meoow:

dom skjuter varje vettig president.

Kallar du Lincoln och Kennedy vettiga? Det var de som gjorde det möjligt för landets ekonomi att gå åt helvete!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just det ja: Obama suger. Han säger visserligen ingenting av substans utan verkar tro att det räcker med att vara svart och prata om förändring, men så som jag ser det verkar det som att han vill förvandla USA till ett gigantiskt Sverige. På så sätt hoppas jag verkligen inte att han vinner valet.


   
SvaraCitera

iddqd:

Det var de som gjorde det möjligt för landets ekonomi att gå åt helvete!

Fråga inte mig, jag var inte ens påtänkt då [rolleyes]


   
SvaraCitera

Det enda som händer om han blir president är att jag kommer skratta.

Länge.


   
SvaraCitera