Aviseringar
Rensa alla

Om Sverige hade blivit ett kommunistiskt land


Nej, jag blir alldeles bestört av tanken om en värld där man delar på allt och alla är jämlikar.

Barbarism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"bli" Blink


   
SvaraCitera

Chibibbi: "bli" Blink

Sverige är nästan som Nordkorea ju! Högt skattetryck och en stark stat och allt det där...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:

Sverige är nästan som Nordkorea ju! Högt skattetryck och en stark stat och allt det där...

1239704331_gina-carano.gif


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist:

Sverige är nästan som Nordkorea ju! Högt skattetryck och en stark stat och allt det där...


   
SvaraCitera

De största skillnaderna mellan Sverige idag och Sverige som ett kommunistiskt land är äganderätten och synen på negativa respektive positiva rättigheter.
jag tror att om vänstern skulle styra i 20 år så skulle den enda skillnaden vara de negativa rättigheterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Nej, jag blir alldeles bestört av tanken om en värld där man delar på allt och alla är jämlikar.

Barbarism.

Det är fin tanke, men först måste hela världen ändra sig...kommunistiska stater spårar alltid ur.


   
SvaraCitera

Avregistrerad:
Hade ni accepterat det?
Går det att uppnå ett kommunistiskt styre i Sverige?
Fördelar och nackdelar?

Beror på vilken Kommunism, jag är själv en liberal kommunist (Marxist-Luxemburgist, en typ av frihetlig Marxism) och tycker faktiskt att Sverige ska bli det, däremot är jag emot Lenin, Stalin, Mao, Trotskij, Hoxha och diktatorer, har mer liberala tankar som typ Rosa Luxemburg! Så om Sverige är liksom en Marxist-Luxemburgisk demokrati med mer än ett parti och politisk frihet så ja!


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Det är fin tanke, men först måste hela världen ändra sig...kommunistiska stater spårar alltid ur.

För att Marxism-Leninism inte fungerar, Marxism går bra, men när Lenin kmr in så går det hus i helvete!


   
SvaraCitera