Aviseringar
Rensa alla

Om tillit och att hålla inne med information


Ämnesstartare

Har ni varit med om att en som ni trodde var er kompis, undanhåller information för er?

Jag känner mig usel för att det framstod som att jag försökte pressa henne på information, men samtidigt blir jag arg för att hon tycker att det är "hennes rätt" att dölja en sak för mig, för att hon inte tycker det är "relevant" för mig.

Jag undrar ju bara vad det är som är så farligt med att berätta om det, eftersom jag trodde att hon litar på mig. Jag har själv berättat en väldigt privat sak för henne men då säger hon bara att jag inte hade behövt berätta det om jag inte ville. Men det var ju hon som ställde frågan och "lurade" mig att berätta.

Hon har ju rätt i att jag inte hade behövt berätta, och jag vill inte utöva utpressning men jag blir samtidigt förbannad för att hon får mig att framstå som en elak människa när jag bara tror att man kan ge och ta i lika delar.


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, men inte ofta, folk brukar öppna sig för Isola utan att hon behöver be om det.
Gör de inte det så är det lugnt, alla har rätt att ha sina privata hemligheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är det för sak då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

personer gör så för att dom ser andra människor som objekt och inte förstår eller vill engagera sig i deras behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låt det vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

personer gör så för att dom ser andra människor som objekt och inte förstår eller vill engagera sig i deras behov.

Tack för att du sa det! Jag börjar faktiskt tro att hon inte har så mycket empati.. medan jag däremot har för mycket empati och förstår inte mitt eget bästa. Jag borde så klart inte ha berättat någonting för henne för nu har jag fått stora skälvan och litar inte på henne för fem öre längre [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vad är det för sak då?

Hemligheter. Fast min hemlighet var det av en anledning, medan hennes hemlighet var av ett mycket trivialare slag. Hon har helt enkelt bara ingen lust att berätta, fast hon skulle kunna. Det skulle inte svida för henne. Hon gör bara så här för att jävlas med mig.

Varför dras jag alltid till sådana här kompisar? Som bara tar men aldrig ger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Jag borde så klart inte ha berättat någonting för henne för nu har jag fått stora skälvan och litar inte på henne för fem öre längre

ja det är en svår balansgång men ack så viktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

personer gör så för att dom ser andra människor som objekt och inte förstår eller vill engagera sig i deras behov.

och,
Som du beskriver henne verkar det va som en jag kände. Ignorera henne och skit i att vilja veta för att hon gör så med flit, för att jävlas. Om du blir irriterad så gör du bara som hon vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Som du beskriver henne verkar det va som en jag kände. Ignorera henne och skit i att vilja veta för att hon gör så med flit, för att jävlas. Om du blir irriterad så gör du bara som hon vill.

Okej.. men ska jag be om ursäkt för att jag var pushig eller ska jag låtsas som ingenting? för jag känner mig dum nu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

då säger hon bara att jag inte hade behövt berätta det om jag inte ville. Men det var ju hon som ställde frågan och "lurade" mig att berätta.

Haha hon har fortfarande rätt, du var inte tvungen, du berättade för att du VILLE berätta, inte för att hon verkligen bönade och bad.

Stor skillnad 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Okej.. men ska jag be om ursäkt för att jag var pushig eller ska jag låtsas som ingenting? för jag känner mig dum nu..

Låtsas som ingenting/var sur tills hon ber om ursäkt, herregud. Hon är elak och du ska be om ursäkt? Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Varför dras jag alltid till sådana här kompisar? Som bara tar men aldrig ger.

För att du har "beaten-housewife" mentaliteten.

Med lite tur går det över när du blir äldre,
vissa djur tar ju t.ex. 200 upprepningar i experiment för att lära sig, du kanske är en sån xD

Sen känner man jätteofta sådär som du gör oprovocerat, som mig i helgen innan jag insåg att folk faktiskt tyckte om mig och ville ses, inte att dom medvetet ignorerade mig xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Haha hon har fortfarande rätt, du var inte tvungen, du berättade för att du VILLE berätta, inte för att hon verkligen bönade och bad.

Stor skillnad 🙂

Du genomskådade mig.. [censur]
Ja, jag ville berätta. Men uppenbarligen på fel grunder.. Jag tror jag föll för frestelsen att berätta av egoistiska skäl. Och nu tror jag att jag genom att göra det kommer få fördelar. Men näpp. Hon tänker inte hjälpa mig genom att dela med sig av det hon vet.. för att hon har rätt till det. Jag tror ju att det finns någon slags rättvisa.. men det gör ju inte det [blush]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Greger_EFG:

Sen känner man jätteofta sådär som du gör oprovocerat, som mig i helgen innan jag insåg att folk faktiskt tyckte om mig och ville ses, inte att dom medvetet ignorerade mig xD

förlåt, jag förstod inte riktigt kopplingen.. kan du ta det där igen? [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

daisy:

Låtsas som ingenting/var sur tills hon ber om ursäkt, herregud. Hon är elak och du ska be om ursäkt? Nej.

Fast hon har ju samtidigt fått mig att känna mig elak nu. Jag sa nåt i stil med "det var ganska utlämnande för mig att berätta det där, så då kan jag väl få fråga dig det här" och det lät så utpressande och anklagande att jag skäms. Men hon måste ju fatta att man inte kan bygga en jämlik relation på det sättet som hon beter sig.. och det kanske är bra att hon förstår att jag tycker det känns orättvist. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

förlåt, jag förstod inte riktigt kopplingen.. kan du ta det där igen? [smile]

Du kanske endast TROR att hon vill jävlas med dig.

Om du inte fattar nu kommer du aldrig att göra det.


   
SvaraCitera