Aviseringar
Rensa alla

Om vi legaliserar cannabis...


Ämnesstartare

...vad ska då alla skitjobbiga mongon som propagerar om cannabislegalisering propagera för? Har svårt att tänka mig att de bara skulle börja göra något vettigt med all den tid de lägger på saken. Kommer de bli mer eller mindre påfrestande?


   
Citera
Ämnesstartare

Då fortsätter de propagera för alla annan värdelös skit de annars propagerar för, som att samhället är skit och att människan inte är byggd för tvåsamhet eller för att arbeta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Har svårt att tänka mig att de bara skulle börja göra något vettigt med all den tid de lägger på saken.

De skulle la spendera tiden med att röka på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Då fortsätter de propagera för alla annan värdelös skit de annars propagerar för, som att samhället är skit och att människan inte är byggd för tvåsamhet eller för att arbeta.

Det viktiga är dock om de kommer vara lika jobbigare, eller om det kommer ha en positiv/negativ utveckling. Det är avgörande för hur jag ställer mig till frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

De skulle la spendera tiden med att röka på.

nja, propagerandet är ju vad de sysslar med under perioden mellan spliffarna.

jag tror att vi skulle se en stark ökning av "aktivister" (som de nu kallar sig själva) från forumet vaken prata om judekonspirationer eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

De skulle la spendera tiden med att röka på.

Fast det gör de väl redan. Jag menar, det är ju inte svårt att få tag på cannabis (förutom i Värmland, här är det lättare att hitta metamfetamin än marijuana), och seriöst, hur många låter sig hindras av det? Det är ju inte som om det rör sig om ett särskilt grovt brott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Det viktiga är dock om de kommer vara lika jobbigare, eller om det kommer ha en positiv/negativ utveckling. Det är avgörande för hur jag ställer mig till frågan.

Det kommer fortsätta precis likadant, förutom att de kommer dels bli mer öppnare med att de röker på och de kommer ha mer pengar över. Vilket kan i och för sig resultera i att de har råd med mer och därför är höga oftare, dvs lägga ner mer tid på det och mindre på att klaga om allt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det kommer fortsätta precis likadant, förutom att de kommer dels bli mer öppnare med att de röker på och de kommer ha mer pengar över. Vilket kan i och för sig resultera i att de har råd med mer och därför är höga oftare, dvs lägga ner mer tid på det och mindre på att klaga om allt...

Då är det väl ett mycket svagt arument varken för eller efter. Nedrans.

Att jag vill nämnda cannabismongon illa är väl i nuläget den enda anledningen till att jag inte är direkt för att legalisera det. Inte direkt mot, heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

videung:

nja, propagerandet är ju vad de sysslar med under perioden mellan spliffarna.

mablethorpe:

Fast det gör de väl redan.

Men om det är lagligt så kan de ju röka på, hela tiden, även i det offentliga rummet [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Men om det är lagligt så kan de ju röka på, hela tiden, även i det offentliga rummet

Jag vet. Det är också en faktor. Men å andra sidan, det är lite svårt att få ihop det faktum att jag inte har några problem med att tyngre droger än cannabis är legala, med motvilja för just det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Då är det väl ett mycket svagt arument varken för eller efter. Nedrans.

Men argument för eller emot finns det gott om, men i frågan om de kommer sluta klaga på saker, kommer det knappast förändras. Alla klagar vi på något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Jag vet. Det är också en faktor. Men å andra sidan, det är lite svårt att få ihop det faktum att jag inte har några problem med att tyngre droger än cannabis är legala, med motvilja för just det.

i så fall kan vi ju lösa problemet med undermänniskorna som blir så frälsta av denna, egentligen rätt mediokra, drog genom att sätta dem i arbetsläger eller annat passande. för det är individerna det är fel på, inte cannabis i sig. på det viset kan vi legalisera cannabis till förmån för oss som röker utan att bli cannabismongon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske religionsfrihet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Men argument för eller emot finns det gott om, men i frågan om de kommer sluta klaga på saker, kommer det knappast förändras. Alla klagar vi på något.

Det är inte klagandet i sig som är jobbigt. Det är just deras klagande som är så extraordinärt irriterande.

videung:

i så fall kan vi ju lösa problemet med undermänniskorna som blir så frälsta av denna, egentligen rätt mediokra, drog genom att sätta dem i arbetsläger eller annat passande.

Ska vi låta cannabismongon stjäla våra jobb?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Ska vi låta cannabismongon stjäla våra jobb?

äh, det är ju inte som om de kommer jobba särskilt effektivt. se det som att vi utökar antalet arbetsplatser med samma produktion och helt sonika undviker att betala dem. allt för att få bort dem från datorer och dylikt som kan användas för deras irriterande tidsfördriv.


   
SvaraCitera