Aviseringar
Rensa alla

Omdesign av postverktygen


ser väldigt bra och användarvänligt ut 😀


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Följdfråga: Ni som har smartphones, förstår ni hur ni kan använda detta?

Dold text: Ni ska antingen tap:a eller dubbeltap:a (beroende på operativsystem) för att få fram verktygen.

Är det uppenbart nog? Är verktygen viktiga på en mobil plattform, eller räcker det med att man har superenkel tillgång till "anmäla", och lite mindre enkel tillgång till de andra? Skulle ni uppleva det som bättre om verktygen alltid syntes på mobila enheter? Motargumentet till det är givetvis att man har en mindre skärmyta på en mobil, och då vill man ju helst inte ta upp den med en massa skräp som i 99 fall av 100 inte behövs.

Tankar? Testa gärna.


   
SvaraCitera

Har android med opera och jag kan inte ens logga in på UM, pga "UNGDOMAR.SE" är ivägen för inloggningsknappen. What is up with that?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Randroid:

Har android med opera och jag kan inte ens logga in på UM, pga "UNGDOMAR.SE" är ivägen för inloggningsknappen.

Du är person nummer 2 som upplevt det. Problemet är att det är svårt för mig att testa, därför att problemet inte uppstår på min mobil. [sad]

Lösningen är alltså att du ger mig din mobil.


   
SvaraCitera

Åtta:

Lösningen är alltså att du ger mig din mobil.

Skulle screenshots funka? Har inte du android? Ladda ner opera mini och kolla?

Tror inte det är problem med mobilupplösningen utan låter troligare att det är just opera på mobilen som stökar.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Randroid:

Skulle screenshots funka?

Nej. Behöver kunna testa.

Randroid:

Har inte du android?

Jo, men det uppstår inte för mig. Varken i stock-webläsaren eller i... Vad den jag använder nu heter...

Randroid:

Ladda ner opera mini och kolla?

Jag tror inte att Opera Mini finns till 2.1. Kan kolla dock.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jo, men det uppstår inte för mig. Varken i stock-webläsaren eller i... Vad den jag använder nu heter...

Ja nej det fungerar på vaniljwebläsaren.

Åtta:

Jag tror inte att Opera Mini finns till 2.1. Kan kolla dock.

Gör det, annars får du roota telefonen. :DDD

Men det ser ut att finnas när jag googlar iaf.


   
SvaraCitera

Åtta:

Ni som har smartphones,

Det där påminde mig om att det inte går att läsa dold text i telefonen. Det borde vi fixa!


   
SvaraCitera

Det ser fint ut! [smile]


   
SvaraCitera

YYYEAAAAHHHH ny snyggare citera-knapp också. [party][cool][cool]

Tycker fade-effekten är lite onödig, de där 300 millisekunderna är definitivt tillräckligt för att ge panikkänslor när jag skrivit något dumt och vill ändra inlägget innan någon ser mig. [blush]

Förtydligande: Hover-effekt bra, CSS3-fade ångestframkallande.


   
SvaraCitera

Åtta:

Du är person nummer 2 som upplevt det. Problemet är att det är svårt för mig att testa, därför att problemet inte uppstår på min mobil.

Lösningen är alltså att du ger mig din mobil.

Händer för mig med, Samsung Galaxy S2 med Dolphin browser.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Rymdpirat:

ny snyggare citera-knapp också.

Heh. Jag har ingen aning om den kommer användas eller ej. Jag gjorde den bara därför att jag inte orkade replikera UMs nuvarande (bildbaserade) knapp.


   
SvaraCitera

Åtta:

Heh. Jag har ingen aning om den kommer användas eller ej. Jag gjorde den bara därför att jag inte orkade replikera UMs nuvarande (bildbaserade) knapp.

Tyckte den såg stor och vänlig ut. [blush]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Tycker fade-effekten är lite onödig, de där 300 millisekunderna är definitivt tillräckligt för att ge panikkänslor när jag skrivit något dumt och vill ändra inlägget innan någon ser mig.

Då kommer du troligtvis inte att uppskatta att jag funderar på att stoppa in en delay så att de bara börjar fadea in efter en halv sekund eller något, så att de inte börjar fadea in om du bara rör muspekaren över posten.


   
SvaraCitera

Åtta:

Då kommer du troligtvis inte att uppskatta att jag funderar på att stoppa in en delay så att de bara börjar fadea in efter en halv sekund eller något, så att de inte börjar fadea in om du bara rör muspekaren över posten.

[cry][cry][cry]

Lär mig väl leva med det, men jag tycker att funktioner man vill åt snabbt ska vara snabbåtkomliga. Om man som ny användare bläddrar igenom sin tråd och letar efter ändringsverktyg, ser man verkligen till att hålla musen över sitt eget inlägg i en halv sekund?

Skulle behövas en testgrupp här kanske.


   
SvaraCitera