Aviseringar
Rensa alla

Omega3 + influensapandemin = farligt


Ämnesstartare

Jag har brukat eye-q i 25dagar nu, tar 6st kapslar/dygn och ska göra det i 12 veckor.

Enligt länstidningen så ska det ha kommit fram en rapport från klinisk farmakologi vid Uppsala universitet.
Omega3 hämmar virusinfektioner och de har inte förklarat det hela så jag är fortfarande skeptisk med tanke på att jag har sett allt för mycket vetenskapliga studier där det visas att det är tvärtom alltså ger bra resultat...

Har någon av er varit influenskasjuk under de senaste veckorna som ni har brukat fiskkapslar, isåfall känner ni er sämre ?

Källa: http://ltz.se/nyheter/inrikes/1.1330590


   
Citera

Är väl bra om de förklarar mer ingående om varför man ska använda de eller inte... På kemisk nivå eller nåt, blir mer trovärdigt då.


   
SvaraCitera

är nog bullshit som det mesta annat som har med grissjukan att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är nog bullshit som det mesta annat som har med grissjukan att göra

Jag har haft svininfluensan i 2 veckors tid, jag har inte mått sämre.
Det är bara propagandaskit, så de kommer fram med kampanjer om ett nytt vaccin som innehåller kvicksilver.


   
SvaraCitera

intelligentact:

nytt vaccin som innehåller kvicksilver.

ja vad ska man säga. själv har jag alltid varit av åsikten att sjukdomar går över utan medicinering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja vad ska man säga. själv har jag alltid varit av åsikten att sjukdomar går över utan medicinering

Om jorden kan återhämta sig så kan människan också göra det.

Rädslan stressar kroppen, kroppen kan inte arbeta, det blir kaos, men med hjälp av att få en speciell kost, meditation så kan man återhämta förlorad förmåga, även få den förmåga som du aldrig kunnat föreställa dig.


   
SvaraCitera

DET ÄR FARLIGT ATT DRICKA VATTEN, MAN KAN FÅ SVININFLUENSAN. ALLA SOM FÅTT INFLUENSAN HAR NÅGON GÅNG NYLIGEN DRUCKIT VATTEN.

😉


   
SvaraCitera

Kan du inte bara äta vanlig fisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Kan du inte bara äta vanlig fisk?

Ger bättre effekt med kapslar som innehåller en koncentrerad mängd med alla de viktiga ämnen vad jag har observerat.


   
SvaraCitera

intelligentact:

så de kommer fram med kampanjer om ett nytt vaccin som innehåller kvicksilver.

Dock är detta lika mycket kvicksilver som i en halv portion fisk, enligt Metro.

Nu är ju det här med svinis ganska lamt oavsett, men men.


   
SvaraCitera

intelligentact:

Ger bättre effekt med kapslar som innehåller en koncentrerad mängd med alla de viktiga ämnen vad jag har observerat.

En människa som äter normalt, alltså lite av varje, behöver oftast inte ta extra vitamintillskott. 6 kapslar per dygn låter lite extremt då du bara behöver cirka 2-3 gram per dag, detta behov täcks om du regelbundet äter fisk, olja, nötter eller annat som innehåller omega3-fetter. Du har egentligen bara nytta av extra omega3 om du är gravid.
Det är alltså bara ett sätt att pumpa pengar ur dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Kan du inte bara äta vanlig fisk?

Kommer fortfarande ha samma problem oavsett vilken källa han får det ifrån.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Du har egentligen bara nytta av extra omega3 om du är gravid.

W00t? Varför skulle man bara ha nytta av det när man är gravid?


   
SvaraCitera

Antar att du har fått det ordinerat eftersom du tar så hög dos och ska göra det i bestämd tid? Fråga den som har ordinerat.


   
SvaraCitera

sylar:

W00t? Varför skulle man bara ha nytta av det när man är gravid?

När man är gravid så är det alltid bra med extra vitaminer och sådant, omega3 är bra för fostret.
Är man fullt frisk och inte gravid och äter normalt så får man i sig allt man behöver, det finns ingen direkt anledning till att stoppa i sig koncentrerade vitaminer.
Dessutom har jag hört att det egentligen är väldigt lite omega3 i en kapsel, väldigt lite verksamma vitaminer i alla vitamintabletter, det mesta är bara utfyllnad.

Fast när jag läst lite mer i tråden har jag sett att han tydligen har svininfluensan, vilket ju betyder att han inte är fullt frisk. [smile]

sylar:

Kommer fortfarande ha samma problem oavsett vilken källa han får det ifrån.

Fast han verkar ju inte ha något problem? Han vill väl bara veta om det han läst är sant?
Mitt svar var egentligen inte så relevant då jag mest störde mig på att han åt omega3-kapslar istället för sådant som naturligt innehåller omega3, och inte alls brydde mig om vad han egentligen frågade. [smile]

För övrigt håller ja med Oväntad, fråga läkaren som ordinerat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

När man är gravid så är det alltid bra med extra vitaminer och sådant, omega3 är bra för fostret.

Då får man väl i sig det man behöver när man är gravid också enligt dina assumptions.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är man fullt frisk och inte gravid och äter normalt så får man i sig allt man behöver, det finns ingen direkt anledning till att stoppa i sig koncentrerade vitaminer.

Det är inte alls säkert att man får i sig allt man behöver. Anledningen till att sådana där produkter går hem är just för att folk slarvar med det.

DHA och EPA får man i sig främst av att äta fisk. Folk äter väldigt sällan fisk, man ska även få i sig så kallad fet fisk. Matfett är ju folk livrädda för pga all hysteri om fetma, så det slarvar ju garanterat alla med också. Jag själv skulle säkerligen behöva mer Omega3.

Gillar man inte att äta fisk 4 gånger i veckan och ha ett perfekt kostschema så är det en god idé att ta kosttillskott.


   
SvaraCitera