Aviseringar
Rensa alla

omskärelse


Ämnesstartare

Hampie:

det är inte förhuden utan din hand som gör jobbet.

touché


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11!!!ETT!!!11!

Då lever jag i celibat /gayförhållande resten av mitt liv. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gusanos:

2. Din kuk är inte lika mycket smutsig ock luktar inte curry om den är omskär.

Gör den inte om man tvättar den.

Gusanos:

3. Din kuk ser inte fuckad ut när den är nere om du är omskärd

Behöver den inte göra annars helller.

Den blir inte heller fuckat torr när man blir äldre(30 typ) vilket är ett problem i t.ex. USA.


   
SvaraCitera

Gusanos:

män har helt enkelt extra skinn där nere som inte behövs och som är en börda.

Finns där av en anledning >_>"


   
SvaraCitera

resume:

jag refererar till ett sex and the city avsnitt där det pratas om omskärelse och en av karaktärerna tycker att det är så stötande med killar som inte är omskurna att hon övertalar sin dåvarande pojkvän att omskära sig

ok.. den som tror att sex and the city på något sätt är verklighetsförankrad is up for a big surprice! dom som skapat den serien måste vara sjuka i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

ok.. den som tror att sex and the city på något sätt är verklighetsförankrad is up for a big surprice! dom som skapat den serien måste vara sjuka i huvudet.

världen är å andra sidan rätt sjuk.
som jag sa innan, så tror jag att avsnittens topics speglar delar av verkligheten. Eftersom vem skulle titta på en serie som man inte kan relatera till alls?


   
SvaraCitera

Det är ju aldrig fel med ett fräscht kön.


   
SvaraCitera

resume:

kommer till sverige och kommer du som kille genom gå detta ingrepp?

Ne, fyfan. :s Förhuden skyddar ju ollonet och sånnt och är jäääte bra, klart man inte vill skära bort nått där. Och hur går det med den där ollonsträngen egentligen va? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

resume:

detta måste ju indikera att det finns någon form av trend

Jag antar att personen i fråga är amerikan, eller lever i USA. Onani ansågs som orsaken till många sjukdomar, framför allt psykiska, under slutet av 1800-talet och större delen av 1900-talet. Omskärelse sågs som ett botemedel, inte bara mot de åkommor som kom från onanin, utan också för andra obotbara sjukdomar.
Denna oro för psykiska sjukdomar associerade med onani och tron om att det var ett botemedel rotade sig framför allt i USA.
Med andra ord är det inte en trend. Utan okunnighet och ignorans från personen i frågas omgivning.


   
SvaraCitera

resume:

Eftersom vem skulle titta på en serie som man inte kan relatera till alls?

hmm... framför allt så ska serien spegla singelkvinnors liv tillsammans. Jag och mina vänner kunde inte reflektera i något. Hitta dig en annan källa om du inte vill bli missledd helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså, spela roll egentligen.
men , hellre omskärd än sån tomteluva 🙁


   
SvaraCitera

Snweater:

Skulle ett öga utan ögonlock vara renare än det med ögonlock?

troligen inte,men det är ju bara ren fakta att omskurna kukar hålls fräshare eftersom de inte kan samlas bakterier å shit under förhuden.
inge konstigt med det.

Marielle Hagblad:

Då lever jag i celibat /gayförhållande resten av mitt liv.

why,för att killen inte har förhud ? tro mej du vet inte vad du snackar om ,jag brukar vara rädd att mina killar ska HA förhud.
men det spelar faktiskt inte så stor roll har jag märkt [smile]


   
SvaraCitera

Man ska inte skära där, de kan göra ont [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

men det är ju bara ren fakta att omskurna kukar hålls fräshare eftersom de inte kan samlas bakterier å shit under förhuden.

Nej det är det inte.


   
SvaraCitera

Snweater:

Nej det är det inte.

haha, jo det är fakta. kolla wikipedia eller valfritt program på tv angående ämnet eller fråga ungdomsmottagningen eller en lärare om du har sexualkunskap, eller whatevvvva.
man löper också mindre risk att drabbas av könsjukdomar.


   
SvaraCitera